English

منصور رضوانی جلال مطرح کرد:

طرح فراز و افزایش بهره وری در تاکستان های استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تولید بیش از 400 هزار تن انواع انگور در سطح باغات استان، از اجرای طرح فراز و افزایش بهره وری در تاکستان های استان سخن گفت.

طرح فراز و افزایش بهره وری در تاکستان های استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جلسه شورای معاونین این سازمان طی اظهاراتی بیان کرد: انگور با سطح زیر کشت 22 هزارهکتار اولین محصول باغی استان همدان است.

 سالیانه بیش از  400 هزار تن انواع انگور در سطح باغات استان تولید می شود که حدود 150 هزار تن آن برای تولید 40 هزار تن کشمش استفاده می شود و مابقی به صورت تازه خوری و جهت تولید آبغوره مصرف می شود.

منصور رضوانی جلال عنوان افزود: شهرستان ملایر حدود 50 درصد سطح زیر کشت، 60 در صد تولید انگور و کل تولید کشمش استان را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد:  بزرگترین مشکل باغات انگور استان سیستم کشت سنتی است که موجب افزایش هزینه تولید و کاهش کیفیت محصول و توسعه ی آفات و بیماری ها می شود، از همین رو جهاد کشاورزی استان همدان در پی این بوده است که با اجرای طرح های نوین باغ داری میزان بهره وری در تاکستان های استان را افزایش دهد، بر همین اساس اولویت اول استان در باغات انگور تغییر سیستم کاشت از جوی و پشته به باغات ایستاده (فراز) است.

در همین راستا تا سال 1390 حدود 25 هکتار باغ ایستاده در شهرستان ملایر احداث شده است که با توجه به نتایج مثبت آن، اجرای این طرح برای 600 هکتار از باغ های استان تا سال 1400 برنامه ریزی گشته است.

وی در انتها افزود، در جهت حمایت از باغداران استان و پیش برد این طرح، اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی نیز به آن تخصیص یافته است و باغداران متقاضی اجرای طرح فراز می توانند از این اعتبارات و تسهیلات بانکی استفاده کنند.

در همین راستا تا انتهای آذرماه، پرونده 224 هکتار از متقاضیان اجرای طرح فراز، تکمیل و جهت دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه