English

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد اعلام کرد:

کمبود نیروی حفاظت از منابع طبیعی در استان یزد

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد گفت: طبق استاندارد کشوری برای حفاظت از منابع طبیعی استان یزد نیاز به ۵۳۰ نفر نیرو داریم در حالی که با همه پیگیری ها این تعداد در استان یزد به ۲۵ نفر هم نمی رسد.

کمبود نیروی حفاظت از منابع طبیعی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی استان یزد در نشستی در محل منابع طبیعی شهرستان تفت درباره منطقه ییلاقی دره‌گاهان تفت هم با بیان اینکه این منطقه در قالب تفاهم نامه به مدت ۶ ماه از سوی منابع طبیعی به شهرداری تفت واگذار شده، گفت: اولویت اول ما واگذاری مجدد به شهرداری تفت است ولی چنانچه شهرداری به هر دلیلی تمایل به ادامه نداشته باشد به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان از تخصیص اعتبار دو میلیارد تومانی برای اجرای آبخیزداری در شهرستان تفت خبر داد و گفت: ما آمادگی برنامه ریزی بر روی پروژه های پیشنهادی هم داریم.

آخوندی در ادامه با بیان اینکه استان یزد با ۳۱۰ روز خورشیدی بالاترین پتانسیل برای احداث نیروگاه برق را دارد، گفت: برای تولید هر ۱۰ مگاوات برق نیازمند ۲۰ هکتار زمین هستیم که نیروگاه شهر نیر یکی از چهار نیروگاه برق استان است که سرمایه گذار با مشکل تحریم ها مواجه شده است.

وی اظهار داشت: طبق استاندارد کشوری برای حفاظت از منابع طبیعی استان یزد نیاز به ۵۳۰ نفر نیرو داریم در حالی که با همه پیگیری ها این تعداد در استان یزد به ۲۵ نفر هم نمی رسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با بیان اینکه برای واگذاری زمین های بنیاد مسکن جایی نبوده که مصر به ساخت مسکن در آنجا باشند و ما مخالفت کنیم، گفت: بیشتر موارد به بنیاد مسکن گفته ایم تا محدوده خود را قدری تغییر دهد و با اصل محل مخالفت نکرده ایم.

وی درباره گرفتن زمینی توسط محیط زیست در ده بالا که حاشیه هایی به همراه داشت، گفت: با توجه به ارتقاء منطقه حساسیت ویژه ای بر روی آن وجود دارد که محیط زیست هم بر اساس روند قانونی این کار را انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه