English

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

توسعه کشاورزی در گرو اصلاح سیاست های کلان کشور است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه کشاورزی در گرو اصلاح سیاست های کلان کشور در جهت حمایت از این بخش است.

توسعه کشاورزی در گرو اصلاح سیاست های کلان کشور است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمد علی کیخا خواستار توجه ویژه اتاق های بازرگانی به بخش کشاورزی شد و گفت: لازم است به اندازه سهمی که این بخش در میزان اشتغال و درآمد کشور دارد به آن بها داده شود.

وی مشارکت فعالین اقتصادی در کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی و نهاد سازی مجموع این کمیسیون ها به عنوان یک نهاد مستقل را در جهت تعامل سازنده با کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و پیگیری مسایل و مشکلات موجود این بخش مهم دانست.

 کیخا با ابراز خرسندی از فعال بودن و تعامل مطلوب کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان با کمیسیون کشاورزی مجلس، از اعلام آمادگی این کمیسیون برای برگزاری نشست مشترک روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور با کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه یکی از وظایف اتاق های بازرگانی را پیدا کردن بازارهای هدف محصولات کشاورزی دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود در اتاق های بازرگانی مشترک ایران با سایر کشورها برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استفاده شود.

کیخا تنوع اتحادیه ها، انجمن ها و سندیکاهای بخش کشاورزی را یکی از چالش های این بخش دانست و افزود: از اتاق های بازرگانی انتظار داریم با ساماندهی این انجمن ها به هم صدایی وهدایت درست آنها کمک کنند.

وی چالش های بخش کشاورزی را به چالش های فرابخشی، درون بخشی و چالش های موجود در وزارت جهاد کشاورزی تقسیم کرد و افزود: هزینه های برخی از سیاست گذاریهای دولت به عنوان مثال پایین نگه داشتن نرخ ارز در طول ده های گذشته تنها متوجه کشاورزان و بخش کشاورزی شده  است.

کیخا تاکید کرد: کشاورزی توسعه نمی یابد مگر اینکه سیاست های کلان کشور در راستای حمایت از بخش کشاورزی اصلاح شود. وی سطح پایین تکنولوژی به کار گرفته در این بخش ، محدودیت منابع آب وبالا بودن میانگین سنی کشاورزان را از جمله چالش های موجود در بخش کشاورزی دانست و خواستار برنامه ریزی دقیق برای هر یک از این مسایل شد.

وی گفت: ساختار، سیاستگذاری و رویکردهای مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی متناسب با شرایط این بخش و سیاست های کشور نبوده و این امر به یک چالش برای این بخش تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تفکر متفاوت اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی و تولید بر اساس مطالعه بازار و استفاده از منابع به صورت هدفمند و  بهره گیری از دانش نخبگان و کارآفرینان و مطالبه گری را در رفع مشکلات موجود حایز اهمیت دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه