English

معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور:

هوشمندی مدیریت شهری اصفهان در راه اندازی دفاتر تسهیل گری

معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: راه اندازی دفاتر تسهیل گری نشان از هوشمندی مدیریت شهری برای شناسایی یک فعالیت موثر است.

هوشمندی مدیریت شهری اصفهان در راه اندازی دفاتر تسهیل گری

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رضا محبوبی در مراسم افتتاح اولین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی شهرداری اصفهان در محله هفتون در منطقه 10 شهر اصفهان با بیان اینکه دفاتر تسهیل گری اجتماعی از دو سال پیش در کشور راه اندازی شده است، تصریح کرد: زمستان سال گذشته پیشنهادی از سوی شهرداری اصفهان برای راه اندازی اولین دفتر در شهر اصفهان به وزارت کشور ارسال شد تا این دفاتر به صورت مشارکتی در این شهر هم اجرایی شود. این اقدام نشان از هوشمندی مدیریت شهری برای شناسایی یک فعالیت موثر دارد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی در کشور ما به سبب جمعیتی که در این حوزه درگیر هستند، یکی از مسائل مهم ما به شمار می رود، گفت: در دنیا موثرترین رویکرد برای کنترل حاشیه نشینی، تسهیل گری اجتماعی و توسعه محلی است که بر مشارکت ساکنان محلات تمرکز  دارد.

وی با بیان اینکه در وزارت کشور موفق شدیم از هزار محله 212 محله را درگیر راه اندازی دفاتر تسهیل گری کنیم، افزود: این تعداد محله سه میلیون ساکن را در خود جای داده است.

محبوبی اظهار کرد: فعالیت در دفاتر تسهیل گری یک اقدام تخصصی است و نباید هر اقدامی که در محلات انجام می شود را پای تسهیل گری گذاشت. توسعه محلی باید براساس پروتکل مشخص باشد و افرادی که در این دفاتر فعالیت می کنند باید ملتزم به این اصول باشند.

تخصیص 75 درصد از اعتبار سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به حاشیه نشینی

وی با بیان اینکه فلسفه دفاتر تسهیل گری، جلب مشارکت همگانی است و اولین دستاورد این دفاتر، ایجاد حس تعلق در ساکنان محلات است، تصریح کرد: یکی از وظایف تسهیل گری مطالبه گری از مردم و کارگزاران است اما اگر این نقش بدون توجه به جلب سهم ساکنان باشد، تاثیرگذار نخواهد بود.

معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ادامه داد: کل منابع سازمان امور اجتماعی وزارت کشور 400 میلیارد تومان است که 75 درصد این منابع برای برنامه های حاشیه نشینی اختصاص داده می شود. شهرداری ها هم باید در این زمینه بخشی از منابع خود را به این کار اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه کنترل حاشیه نشینی رسالت مدیریت شهری است و وزارت کشور ساز و کاری برای این امر وجود ندارد بلکه وزارت کشور می تواند حامی ارگان ها برای تسهیل امور باشد، اظهار کرد: افتتاح دفتر تسهیل گری در شهرداری منطقه 10 اصفهان الگویی برای دیگر شهرداری های کشور است و انتظار داریم همه استان ها در این زمینه ورود پیدا کنند چراکه این کار یک طرح برد – برد برای مسئولان و مردم است.

محبوبی بیان کرد: سناریوی ما بعد از راه اندازی دفاتر تسهیل گری باید خروج از محلات بعد از توانمندسازی ساکنان باشد، گفت: این کار تخصصی موسسات مشاور مادر است که باید در این زمینه به ما کمک کنند.

معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: امیدواریم سال آینده تعداد دفاتر تسهیل گری شهر اصفهان از هشت به 20 مورد افزایش پیدا کند و تا سه سال آینده این دفاتر را تعطیل کرده و به دیگر محلات برای انجام امور دیگر برویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی