English

علی حسن زاده :

بسیاری از کارکردهای مفید مساجد به فراموشی سپرده شده است

دبیر قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س) استان اردبیل گفت: در زمان حاضر بسیاری از کارکردهای مفید مساجد به فراموشی سپرده شده و حتی از کارکرد عبادی آن نیز بطور کامل استفاده نمی‌شود

بسیاری از  کارکردهای مفید مساجد به فراموشی سپرده شده است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حسن زاده دبیر قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س) استان اردبیل گفت:طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی  با همکاری اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه در سطح استان اردبیل اجرای می شود.

وی ادامه داد:در این طرح کارکردهای اصلی و مفید مساجد در صدر اسلام و نیز آنچه که در این زمینه از مطالبات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب  است در یک متن ۶۰۰ صفحه ای تهیه شده است.

 دبیر قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س) استان اردبیل با بیان اینکه این مطالب و چگونگی اجرای طرح به تایید نماینده ولی فقیه در استان اردبیل رسیده است ادامه داد : مساجد دست کم دارای ۱۰ کارکرد مفید ازجمله عبادی ، فرهنگی ، تربیتی ، اجتماعی ، محرومیت زدایی ، عدالتخواهی ،  امنیتی ، اقتصادی می‌باشند.

حسن زاده تشریح کرد : در زمان حاضر بسیاری از  کارکردهای مفید مساجد به فراموشی سپرده شده و حتی از کارکرد عبادی آن نیز بطور کامل استفاده نمی‌شود.   

وی افزود : با اجرای طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی سعی خواهد شد به تدریج و با استفاده از شیوه‌های کارآمد این کارکردهای پسندیده و تاثیرگذار به مساجد استان اردبیل باز گردد.

حسن زاده

**نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای برگزاری می شود

 دبیر قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س) استان اردبیل گفت:نخستین عهدواره پیشرفت منطقه‌ای استان اردبیل با مشارکت فعالان اجتماعی از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ دی در سالن اجتماعات پارک بانوان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از برترین الگوهای موفق در عرصه فعالیت‌های مختلف در همایش فعالان اجتماعی  استان معرفی می‌شوند، بیان کرد: در این همایش که روز پنجشنبه در سالن اجتماعات مجتمع پارک بانوان اردبیل برگزار می‌شود ۲الگوی موفق کشوری و هفت الگوی موفق برتر  استانی اردبیل معرفی خواهد شد.

وی اظهار کرد : برای این همایش در ۶ محور فراخوان منتشر شده است که شامل "کسب و کار اقتصادی" ، "ورزش ، نشاط و سرگرمی" ، "محیط زیست ، گردشگری و بومگردی" ، "سلامت و تغذیه سالم" ، "علمی ، فن آوری و هنر و رسانه" و "عدالت خواهی و مطالبه گری" می شوند.

وی هدف از برپایی این همایش را شناساندن هسته‌های اجتماعی فعال استان اردبیل به همدیگر و معرفی الگوهای موفق کشوری و استانی در زمینه فعالیت های اجتماعی دانست.

**  شناسایی 100هسته فعال اجتماعی عمومی در استان اردبیل

وی یادآوری کرد: برپایی نمایشگاهی از آثار مربوط به فعالیت های الگوهای موفق برتر و ۶ مورد کارگاه تخصصی برای رفع مشکلات فعالان اجتماعی از برنامه‌های جنبی این همایش خواهند بود.

وی یادآور شد: بالغ بر ۱۰۰ هسته فعال اجتماعی عمومی در استان اردبیل شناخته شده و در تلاش خواهیم بود تا این حلقه‌ها به حلقه‌های پیشران و تخصصی توانمند در اجرای برنامه‌ها تبدیل شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه