English

رئیس کل دادگستری استان کردستان خبر داد:

اجرایی شدن طرح کاداستر در کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به منفعت های طرح کاداستر، از اجرایی شدن این طرح در استان کردستان خبر داد.

اجرایی شدن طرح کاداستر در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدرضا مترقب شامگاه شنبه در سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال که با موضوع تفسیر عکس هوایی در مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات کربلای4 ، اظهار داشت: کارشناسان رسمی دادگستری در اجرای عدالت با دادگستری همکاری می‌نمایند و مسئولیت سنگینی در احیای حقوق بیت‌المال دارند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان اعلام کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده ریشه بسیاری از اختلافات ملکی مردم با دستگاه‌های دولتی عدم تثبیت مالکیت املاک دولتی و ملی و عدم اجرای طرح کاداستر است و چنانچه طرح کاداستر سریعتر اجرا شود از میزان تشکیل پرونده‌های فیمابین مردم و دستگاه‌های دولتی کاسته می‌شود و از اتلاف بیت‌المال جلوگیری به عمل خواهد آمد. 

مترقب در ادامه گفت: اجرای طرح کاداستر در استان دست درازی به اراضی ملی و حقوق بیت‌المال را قطع می‌کند.

وی افزود: ادارات و سازمان‌های دولتی باید نسبت به تثبیت املاک خود هر چه سریعتر اقدام کنند و در صورت امتناع مدیران از اجرای طرح کاداستر در استان کردستان مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت. 

در ادامه این جلسه محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج ضمن اشاره به نقش مهم نظریات کارشناسان رسمی دادگستری در احقاق حق، بیان داشت: کارشناسان رسمی دادگستری مسئولیت‌های مهمی را بر عهده دارند و نظریات آنها نباید تعارض داشته باشد. 

وی مسئولیت الهی، انتظامی،کیفری و مدنی را از اهم مسئولیت‌های کارشناسان رسمی دادگستری ذکر کرد و گفت: نظریه کارشناسی در حکم  سند رسمی است و گزارش خلاف واقع در حکم جعل در اسناد رسمی است و نظریه کارشناس باید صریح و مستدل باشد. 

جباری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تفسیر دقیق عکس‌های هوایی در جهت صدور رأی عادلانه تاکید کرد و افزود: گرفتن عکس هوایی و تفسیر دقیق آن توسط کارشناسان رسمی موجب قطع دست متجاوزین به بیت‌المال خواهد شد. 

دادستان عمومی و انقلاب سنندج حضور تمامی کارشناسان رسمی را در معاینه محل الزامی دانست و اضافه کرد: بعضا مشاهده شده است در هیات‌های 3 یا 7 نفره تنها 1 کارشناس در محل حاضر می‌شود و بر اساس نظر آن 1 نفر رای صادر شده است که نباید این موارد تکرار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه