English

رئیس امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

فیلم، صنعت فرهنگی مهمی در مقابله با هجمه‌هاست/ پیشبرد سیاست در قالب فیلم

رئیس امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: فیلم، صنعت فرهنگی مهمی در مقابله با هجمه‌ها و آسیب‌هاست.

فیلم، صنعت فرهنگی مهمی در مقابله با هجمه‌هاست/ پیشبرد سیاست در قالب فیلم

محمد کاظم رضوانی در گفتگو با خبرگزاری موج قم، با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری پیرامون فیلم، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها دراستان برای مخاطبان و گروه خاص، به دلیل تخصصی بودن آن‌ها، ما را از جشنواره ‌زدگی مصون می‌‌دارد.

رئیس امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: امسال 8 جشنواره مختلف با موضوعات  تخصصی در قم برگزار شد و تا پایان سال چهار جشنواره تخصصی دیگر برگزار خواهد شد.

رضوانی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم  فجر تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر، ابعاد مختلفی دارد و بهار سینمای کشور و موجب شور و نشاط سینمایی است و در آن فیلمسازان موفق جوان و محصولات جدید معرفی می‌شوند و نقطه عطفی برای فیلمسازان جوان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر ممکن است فیلم‌هایی اکران شود که دیگر فرصت مجددی برای اکران نداشته باشند، آثار در آن تکراری نیست و دارای استانداردهای لازم برای رقابت هستند.

رئیس امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه گفت: جشنواره‌های مختلفی در طول فصل زمستان داریم که برگزاری جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری یکی از جشنواره ‌هاست، این جشنواره تخصصی با مشارکت پارک علم و فناوری درحال برگزاری است که 29 بهمن  ماه در روز اقتصاد مقاومتی به کار خود پایان می‌دهد.

وی افزود: از دیگر جشنواره‌‌های سینمایی در قم، جشنواره فیلم نامه نویسی هشت نوشت است که با موضوعات دفاع مقدس، جنگ نرم، شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود که به زودی فراخوان جشنواره اعلام خواهد شد که مهلت ارسال آثار نیز تا اسفندماه سال جاری بوده و در سال آینده اختتامیه  آن برگزار می‌گردد.

رضوانی همچنین تصریح کرد: کنگره ملی شهداء در بزرگداشت 6 هزار شهید قم نیز آبان‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و آثار تولیدی در این کنگره ملی در حوزه شهادت و ایثار و دفاع مقدس است که در این راستا یک هم‌افزایی میان جشنواره فیلم نامه نویسی هشت نوشت و کنگره بزرگداشت شهدای قم ایجاد شده است تا فیلم ‌نامه‌های کوتاه و بلند با نگاه به رویکرد این جشنواره شکل بگیرد.

وی به دیگر برنامه‌ها نیز اشاره و عنوان کرد: هجدهمین جشنواره فیلم و عکس استان را در پیش داریم که اوایل اسفندماه از سوی فعالان حوزه انجمن سینمای جوان برگزار می‌شود این جشنواره هر دو سال یک بار تولیدات هنرجویان و دانش آموختگان را معرفی می‌کند.

رئیس امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: در قم، ظرفیت‌های مهمی برای برگزاری جشنواره‌های متنوع و تخصصی وجود دارد، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران ازجمله برنامه‌هایی بود که در آن فیلم‌ها همزمان با تهران در قم نیز اکران شد.

رضوانی گفت: با مرکزیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه انجمن تخصصی پویانمایی و خانه مستند و خانه انجمن سینمایی فعال شده است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید سطح دانش سینمایی در استان قم ارتقا یابد، نزدیکی تهران به قم یک فرصت مهم برای انتقال سطح دانش به قم است، فیلم، صنعت فرهنگی مهمی در مقابله با هجمه‌ها و آسیب‌هاست، در هالیوود قهرمانان را در قالب فیلم تعریف می‌کنند و در سطح جهانی نیزسیاست‌ها را در قالب فیلم پیش می‌برند و جریان سازی می‌کنند.

رئیس امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان خاطرنشان کرد: اگر چه در کشور در حال حرکت به سمت سینمای تجاری هستیم اما نباید از تاثیر شگرف فیلم در فرهنگ سازی غفلت کرد، که خوشبختانه در حوزه وظایف ما اتفاقات خوبی رخ داده است اما لازم است برای بهبود و رسیدن به وضعیت بهتر، اعتبارات بیش‌تری جذب شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه