English

معاون شهردار قم خبرداد

کاهش ۲۵۰ تنی دفن زباله در قم

معاون شهردار قم گفت: دفن زباله در شهر قم ۲۵۰ تن کاهش داشته است.

کاهش ۲۵۰ تنی دفن زباله در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید امیر سامع در یکصد و بیست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اینکه درحال حاضر کل حجم زباله و پسماند طی یک شبانه روز ۷۰۰ تن است، اظهار داشت: بخشی از این حجم بدون دفن مستقیم و با تبدیل‌شدن به کود آلی ساماندهی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به فراخوان‌های صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راه‌اندازی هاضم و سیستم‌های زباله‌سوز، یادآور شد: کارخانه مذکور در سال ۱۳۹۵ با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد، ولی هم‌اکنون چنین طرحی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

سامع این طرح را از جمله اقدام‌های شهرداری قم در راستای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی دانست و افزود: در رابطه با موضوع دفن پسماندهای پزشکی و پرخطر و همچنین تولید انرژی‌های پاک هم اقدام‌های خوبی صورت گرفته و در برخی مکان‌ها نیز نیروگاه خورشیدی فعال‌شده است.

وی یادآور شد: در موضوع انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به‌ویژه مصالح‌فروشی‌هایی که به‌صورت فله‌ای اقدام به عرضه مصالح ساختمانی می‌کنند نیز اخطارهای لازم داده‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین با اشاره به هزینه سالانه ۲ هزار میلیارد ریالی شهرداری قم برای احداث فضای سبز، آن را بیش از میزان مصوب و تعیین تکلیف شده دانست و خاطرنشان کرد: مساحت فضای سبز موجود در شهر قم طی سال‌های اخیر بیش از ۷۵۰ هکتار توسعه‌یافته و سرانه فضای سبز نیز به بیش از ۲۰ مترمربع رسیده است.

سامع کمبود زمین و آب کافی را از موانع موجود برای توسعه فضای سبز در قم ذکر کرد و گفت: در شرایطی که برخی دستگاه‌ها بدون هزینه‌ای از پساب استفاده می‌کنند، شهرداری باید برای این اقدام هزینه پرداخت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه