English

حسن خلج طهرانی حبر داد؛

جذب دو طرح با سرمایه گذار خارجی در منطقه ویژه خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: موفق به جذب دو طرح سرمایه گذاری خارجی در زمینه تولید فروآلیاژها و مواد پتروشیمی شدیم که حدود 21 میلیون دلار سرمایه گذاری در این پروژه ها صورت خواهد پذیرفت.

جذب دو طرح با سرمایه گذار خارجی در منطقه ویژه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس جذب سرمایه گذار خارجی در مناطق اقتصادی کشور را در شرایط فعلی کشور نوعی جهاد اقتصادی به تبعیت از فرمان  مقام معظم رهبری و توصیه های ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: با اجرای پروژه های زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، جذابیت این منطقه برای سرمایه گذاران خارجی افزایش یافته است.

وی افزود: منطقه ویژه خلیج فارس تلاش دارد تا با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، آب، برق و گاز مورد نیاز سرمایه گذاران را در حد مطلوب مهیا سازد و عملکرد این مجموعه در جذب سرمایه گذار موید تلاش ها در این زمینه دانست .
 
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه اظهار داشت: امسال با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و توصیه های جذب سرمایه گذار خارجی «غریب پور» معاون وزیر و ریاست هیات عامل ایمیدرو موفق به جذب دو طرح سرمایه گذاری خارجی در زمینه تولید فروآلیاژها و مواد پتروشیمی شدیم، که حدود 21 میلیون دلار سرمایه گذاری در این پروژه ها صورت خواهد پذیرفت.
 
وی گفت: کل سرمایه گذاری ها در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تا کنون  بالغ بر سه هزار و 872 میلیون دلار در طرح های در حال بهره برداری بوده است و همچنین 953 میلیون دلار در پروژه های سرمایه گذاری در حال احداث و نصب ماشین آلات است.
 
خلج طهرانی در ادامه به تشریح وضعیت کنونی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس پرداخت و گفت: در حال حاضر ۱۷ شرکت عمدتا در حوزه‌های فولاد و آلومینیوم و محصولات پتروشیمی در حال تولید محصول در منطقه ویژه خلیج‌فارس هستند و ۱۸ کارخانه و طرح جدید نیز در حال اجرا است که انشاالله به جمع تولیدکنندگان این منطقه اضافه خواهد شد.
 
وی در پایان تشریح کرد: در حال حاضر 11 سرمایه گذار دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند تا در منطقه ویژه خلیج فارس سرمایه گذاری کنند که مراحل و تشریفات قانونی بررسی طرح و واگذاری زمین به آن ها در حال انجام است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه