English

رئیس دانشگاه صنعتی قم:

اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، همیاران صنعت در رفع موانع تولید هستند

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: اساتید و دانشجویان این دانشگاه،همیاران صنعت در عارضه‌یابی‌های صنعتی و رفع موانع تولید هستند.

اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، همیاران صنعت در رفع موانع تولید هستند

جلال رضائی نور در گفتگو با خبرگزاری موج قم،با تاکید بر اهمیت ورود نخبگان علمی و پژوهشی به عرصه رفع مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد:اگر بتوان تمامی پژوهش‌های علمی و نوآوری‌های پژوهشی را کاربردی و راهبردی کرد و آن را به بدنه صنعت و تولید آورد،بخش زیادی از مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی رفع می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود:نخبگان زیادی در عرصه صنعت از میان اساتید و دانشجویان حضور دارند که با طراحی ایده‌های نوین و انجام پژوهش‌های نوین می‌توانند کشور را از ورود بسیاری از فناوری‌ها بی‌نیاز کنند و گام‌های بلندی در پیوند میان صنعت و دانشگاه بردارند.

وی تصریح کرد:در شرایط تحریم،باید راهکارهای علمی و پژوهشی را در جهت مقابله با وضعیت فعلی به کار گرفت و خود را در سطح مجامع بین‌المللی اثبات کرد و به خودکفایی رسید.

رضائی نور بیان کرد:بومی‌سازی پژوهش و سرمایه‌گذاری بر طرح‌های پژوهشی کاربردی،یکی از راهبردهای مهم در دست یافتن به فناوری و نوآوری در مسیر صنعت و تولید است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود:کشور ما در بسیاری از عرصه‌های علمی و پژوهشی بر اساس مستنداتی که وجود دارد به رشد و شکوفایی رسیده است و در جهان،حرف‌هایی برای گفتن داریم،اما به دلیل اینکه میان دانشگاه و صنعت،فاصله‌هایی وجود دارد کمتر توانسته‌ایم از ظرفیت‌های علمی و فناوری برای نجات صنعت داخلی به موفقیت برسیم.

وی خاطرنشان کرد:زمان آن فرا رسیده است تا با شناخت دقیق خلاء‌ها و آسیب‌ها و موانع پیش روی تولید و صنعت و همراهی با صنعت‌گران و ایجاد فرصت‌هایی برای اثبات توانمندی‌های نخبگان به سمت کم شدن فاصبله موجود میان دانشگاه و صنعت برویم.

رضائی نور عنوان کرد:توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و تولید محصولات بر اساس ایده‌های نوآورانه و طراحی تجهیزات مورد نیاز در روند صنعت و تولید از جمله نیازهای کشور است و اساتید و دانشجویان باید از حوزه تئوریک در صنعت خارج شوند و در میان صنعت‌گران بروند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم بیان کرد:خوشبختانه طرح‌هایی برای حضور نخبگان در جهت رفع مشکلات صنعت در دانشگاهها ایجاد شده است،در این راستا اساتید و دانشجویان این دانشگاه،همیاران صنعت در عارضه‌یابی‌های صنعتی و رفع موانع تولید هستند.

وی گفت:در واقع  ایده ای نوآورانه از دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم در جهت ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است که در این طرح دانشجویان علاقمند به یادگیری تجارب صنعتی و آشنایی با محیط های کسب و کار در قالب گروه های همیار صنعت پس از طی آموزش های اولیه بنا بر درخواست واحد های صنعتی به کارخانجات و واحدهای صنعتی اعزام می‌شوند.

رضائی نور افزود:این گروهها،مدیریت واحد های صنعتی را در حل مسائل و موضوعات مختلف پژوهشی و فنی یاری می‌کنند،در این طرح موفقیت‌های چشمگیری در بحث ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه به آمده است.

وی عنوان کرد:از جمله اهداف راهبردی در چشم انداز طرح همیار صنعت توانمند سازی دانشجویان برای بازار کار و همچنین تربیت دانشجویان کارآفرین است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم در مورد روند اجرای طرح همیار صنعت توضیح داد:جذب و ثبت نام دانشجویان متقاضی برای شرکت در طرح، معرفی صنایع و سازمان‌های علاقه‌مند به همکاری از سوی سازمان صمت، برگزاری جلسات مشترک دفتر ارتباط با صنعت و تشکیل تیم‌های تخصصی 4 تا 6 نفره با حضور استاد راهنما بخشی از اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد:همچنین در ادامه طرح همیار صنعت،اعزام تیم‌ها برای عارضه‌یابی،ارائه راه حل‌ها به مدیران صنایع و تصمیم گیری در خصوص راه حل برگزیده و اجرایی کردن راه‌حل با مشارکت تیم‌های همیار صنعت،صدور گواهی‌نامه مشارکت در طرح همیار صنعت به عنوان واحد کارآموزی صورت می‌گیرد.

رضائی نور تصریح کرد:دانشگاه صنعت قم در کارگروه رفع موانع تولید استانداری عضویت دارد و در بسیاری از طرح‌ها در جهت رفع معضلات تولید و صنعت استان قم به مشارکت می‌پردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه