English

ابوالفضل اکبرپور:

بین تخلفات گمرکى و قاچاق فرق قائل شد

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: باید بین تخلفات گمرکی و قاچاق فرق قائل شد چرا که نقش گمرک در زمینه تجارت خارجی کشور تاثیر گذار بوده و تمام تلاش خود را در زمینه ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان بکار گرفته است.

بین تخلفات گمرکى و قاچاق فرق قائل شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری  دادستان کل کشور طی بازدید از گمرک شهید رجایی از نزدیک  در جریان تشریفات گمرکی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت قرار گرفت.

وی طی این بازدید با حضور در ایکس ری پر‌سرعت کامیونی گمرک شهید رجایی و همچنین آشنایی با چگونگی کار ایکس ری در جریان روند کشف کالا ی قاچاق توسط ایکس ری کامیونی قرار گرفت. 

دادستان کل کشور و هیات همراه در این بازدید که با حضور ریاست دادگستری،دادستان، ریاست بازرسی استان هرمزگان، اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی صورت پذیرفت با تاکید بر هماهنگی و همکاری دستگاه های ذیربط در واردات کالا و نقش پررنگ گمرک در مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: قوه قضائیه، گمرک، سازمان بنادر و تعزیرات حکومتی باید بیش از پیش با همکاری یکدیگر جلوی قاچاق را بگیرند. 

ابوالفضل اکبرپور  ناظر گمرکات استان هرمزگان همچنین در این دیدار با ارائه گزارشی به دادستان کل کشور از جدیّت گمرک در بحث مبارزه با قاچاق کالا سخن گفت و با تاکید بر اینکه باید به موضوع مبارزه با قاچاق کالا به صورت علمی نگاه کرد گفت: ابتدا باید بین تخلفات گمرکی و قاچاق فرق قائل شد چرا که نقش گمرک در زمینه تجارت خارجی کشور تاثیر گذار بوده و تمام تلاش خود را در زمینه ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان بیش از پیش بکار گرفته تا در شرایط کنونی بتواند از تولید ملی حمایت کندو امیدواریم با حمایت های خوب قوه محترم قضائیه بتوانیم کاهش چشمگیر قاچاق را شاهد باشیم.  

وی نیز با تشریح کار ایکس ری کامیونی و نیز اینکه توسط ایکس ری چه میزان کالای ممنوعه و قاچاق کشف شده بیان کرد: ما توسط ایکس ری موفق به کشف 220 کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه شدیم که این میزان کشف در نوع خود بی نظیر است.

اکبرپور همچنین افزود در ۹ ماهه سال جاری به حدود ۲۰۰ مورد مغایرت اسنادی توسط ایکس‌ ری پی برده‌ایم.

وی در ادامه از کشف پیش سازهای مواد مخدر، مشروبات الکلی و کالاهای قاچاق توسط ایکس ری سخن گفت و افزود: با توافقات صورت گرفته با معاونت علمی و فناوری ریاست محترم جمهوری قرار بر این شد یک دستگاه ایکس ری کامیونی دیگر که توسط متخصصین داخلی ساخته شده بزودی در درب خروج گمرک شهید رجایی به بهره‌برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه