English

سرهنگ هادی قزوینه مطرح کرد:

تریاک، بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در استان همدان/کشف بیش از ۴ تن مواد مخدر در سال جاری

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به کشف بیش از 4 تن مواد مخدر در سال جاری در استان، از تریاک به عنوان ماده مخدری که بیشترین کشفیات را به خود اختصاص داده است، نام برد.

تریاک، بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در استان همدان/کشف بیش از 4 تن مواد مخدر در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ هادی قزوینه، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همدان ضمن اشاره به کشفیات مواد مخدر در همدان، گفت: بزرگترین آثار تخریبی موادمخدر به مصرف کننده، تبدیل کردن افراد به عنصر خنثی و بی تفاوت در برابر باورها، اندیشه ها و اعتقادات است.

قزوینه افزود: چهارتن و ۷۹۹ کیلو و ۹۰۸ گرم موادمخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان کشف شده که هر یک گرم آن می‌تواند تهدید جدی برای جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها باشد.

وی عنوان کرد: تریاک بیشترین میزان کشفیات این استان را با ۲ تن و ۳۰۱ کیلوگرم به خود اختصاص داده است همچنین در این مدت زمان ۱۴۵ کیلو و ۸۱۲ گرم هروئین کشف شده که ۲۷ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان ادامه داد: ۴۷ کیلو و ۶۳۰ گرم شیشه در همدان کشف شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته هشت برابر رشد داشته همچنین مواد تدخینی همانند گل، حشیش و گراس در مجموع حدود ۲ تن کشف شده است.

سرهنگ قزوینه گفت: شیشه به صورت وسیع از طریق لابراتور مستقر در افغانستان تولید و وارد کشور می شود به گونه ای که افغانستان علاوه بر تولید کننده موادمخدر سنتی هم اینک به کانون تولید روانگردان نیز تبدیل شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: سه هزار و ۷۹۳ خرده فروش، قاچاقچی توزیع کننده و ۲ هزار و ۸۴۴ معتاد جمع آوری شدند که برخی از آنها برای پنج، ۶ یا چهاردهمین بار است که دستگیر می شوند و از مشتریان ثابت پلیس و بهزیستی هستند.

سرهنگ قزوینه با بیان اینکه دستگیری معتادان ۲۶ درصد افزایش داشته است ادامه داد: نقطه ضعف کنونی حمایت های بعد از درمان معتادان است به گونه ای که بیمار با وجود درمان اما هنگام بازگشت به جامعه پذیرش اجتماعی از سوی خانواده و جامعه کم است و بیمار دوباره به چرخه مصرف موادمخدر بازمی گردد.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۸۸ نگهدارنده موادمخدر دستگیر شدند که در مجموع شمار دستگیری ها از ابتدای سالجاری تاکنون به ۹ هزار و ۲۵ نفر رسیده که هشت درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان ادامه داد: ۶۳ باند تهیه و توزیع موادمخدر منهدم شدند که این آمار ۱۳ درصد افزایش داشته است البته بخشی از باندها در خارج از استان شناسایی و با هماهنگی های صورت گرفته با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های محل عبور محموله ضربه هایی بر آنها وارد شده است.

سرهنگ قزوینه مثال زد: چندی پیش محموله ۳۰۰ کیلوگرمی موادمخدر در خوزستان با مقصد سه استان همدان، کرمانشاه و لرستان بارگیری شده بود که این باند توسط پلیس موادمخدر همدان در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۴۵۱ عملیات یعنی روزانه ۳۰ تا ۳۵ عملیات برای مبارزه با موادمخدر در این استان صورت می گیرد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدانی درباره جزئیات کشف حدود یک تن موادمخدر در نهاوند گفت: این محموله در افعانستان بارگیری و از مرز دریایی وارد هرمزگان شد همچنین با انتقال به استان فارس برای انتقال به همدان و استان های غرب کشور آماده شد.

سرهنگ قزوینه اضافه کرد: تیمی از پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان با اطلاع از این موضوع، به صورت نامحسوس آنها را از استان فارس در ورودی شهر نهاوند زیر نظر قرار داده و در یک عملیات پلیسی، پس از شلیک گلوله چهار خودرو توقیف و چهار قاچاقچی دستگیر شدند.

وی افزود: قاچاقچیان سابقه دار بوده و هر یک از آنها در گذشته به ترتیب به جرم حمل و جابجایی ۴۱۶ گرم مواد مخدر، ۷۸ کیلوگرم،  ۲۹ کیلوگرم مواد مخدر دستگیر شده بودند همچنین یکی از آنها پیشتر اقدام به قتل یک مهندس در لرستان کرده و متواری شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه