English

هادی ابراهیمی در گفتگو اختصاصی با موج مطرح کرد؛

سامانه جامع روابط کار تسهیل گر امور کارگران هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان استقرار سامانه جامع روابط کار را سبب تسهیل امور کارگران هرمزگانی دانست.

سامانه جامع روابط کار تسهیل گر امور کارگران هرمزگان

هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج در تشریح سامانه جامع روابط کار دراستان، اذعان داشت: این سامانه در مراحل ابتدایی کار قرار دارد و اطلاع رسانی ها در این خصوص صورت گرفته است.

وی گفت: بر اساس این سامانه، جامعه کارگری اعم از کارفرمایان و کارگران، از ین پس می توانند مراحل کارهای اداری خود، شامل بخش های مختلف سختی کار، بیمه بیکاری، شکایت و... را از طریق سامانه جامع روابط کار اقدام و پیگیری کنند. 

ابراهیمی با بیان این که این سامانه مشابه سامانه «ثنا» در دادگستری است، اذعان داشت: در حال حاضر در مرحله ثبت نام در این سامانه قرار داریم و کارگران و کارفرمایان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سامانه ثبت نام کنند و بعد از آن و با ورود به سایت با نام کاربری پیگیر مسائل کارگری خواهند شد. 

وی گفت: با راه اندازی این سامانه رفت و آمدهای بین محیط کار و اداره کار حذف خواهد شد و تنها زمان رسیدگی، به طور مثال برای طرح شکایت کارگر از کارفرما، دو طرف مسئله دعوت می شوند که حضور پیدا کنند و تمام ابلاغات به صورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: روال کنونی به این صورت است که کارگر برای طرح مساله و مشکل حتما باید به اداره کار مراجعه، مدارک مورد نیاز را ارائه و سپس کارفرما مراجعه کند.

وی در پایان بیان داشت: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمام این مراحل به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت و کمک زیادی در زمینه صرفه جویی در زمان و هزینه های رفت و آمد صورت می گیرد و تمام  موارد در سایت اعلام خواهد شد و برای کارگر و کارفرما قابل رویت است و نهایتا تنها برای بررسی نهایی و جلسه حضور پیدا خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه