English

سال جاری ۵ مورد هاری در تفت شناسایی شد

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت گفت: در سال جاری ۱۱ مورد بیماری هاری در استان یزد شناسایی شد که ۵ مورد آن مربوط شهرستان تفت است.

سال جاری 5 مورد هاری در تفت شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید محمود واعظ پور رییس شبکه بهداشت و درمان تفت گفت: جمعیت شهرستان تفت رو به پیری است، ۲۰ درصد جمعیت ساکن هم سالمند هستند؛ تعداد تولد رو به کاهش و تعداد فوت رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه میزان باروری شهرستان تفت در استان، رتبه آخر را دارد، گفت: رشد جمعیت شهرستان تفت، هفت دهم درصد است که نسبت به رشد جمعیت استان که ۱.۵ است خیلی پایین تر است.

وی، رتبه تفت در زمینه سامانه‌ سیب در استان یزد را دوم اعلام کرد و ادامه داد: ۸۳ درصد مردم شهرستان به لحاظ قلبی و عروقی، مشکل خاصی ندارند ولی متاسفانه ۶۳ درصد دارای اضافه وزن هستند و میزان توده بدنی در شهرستان بالاست.

این مسئول به آمار بالای حیوان گزیدگی و هزینه بالای درمان آن در شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۱ مورد بیماری هاری در استان یزد شناسایی شد که ۵ مورد آن مربوط شهرستان تفت است.

واعظ پور با اشاره به نوسازی چند خانه بهداشت روستایی از بهره برداری خانه بهداشت روستاهای زردین و نصرآباد در دهه فجر امسال خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه