English

امام جمعه قم:

همکاری حوزه و دانشگاه اتفاقات خوبی را رقم می‌زند

امام جمعه قم گفت: تجربه اثبات کرده هر زمانی که حوزه و دانشگاه همکاری داشته‌اند به نتایج مطلوبی دست یافته‌ایم.

همکاری حوزه و دانشگاه اتفاقات خوبی را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای به علم و پژوهش داشته‌اند و باتوجه به اینه این بیانیه به عنوان منشور حرکت امت و گفتمان انقلاب اسلامی است ما نیز باید نسبت به این مهم توجه داشته باشیم.

وی افزود: وقتی رهبری دستاوردهای چهل ساله انقلاب را مورد توجه قرار می‌دهند به دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور اشاره می‌کنند؛ کشوری که در عصر قاجار و پهلوی خودتکایی علمی نداشت با وجود جنگ و تحریم گام‌های بلندی در مسیر فتح قله‌های دانش برداشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه ایران رشد علمی به شکل خارق العاده‌ای در منطقه و جهان داشته است، گفت: پیشرفت‌های عظیم در عرصه فناوری‌های پیشرفته را رهبری مورد توجه قرار داده‌اند و در بخش دیگری نیز توصیه‌هایی داشته‌اند.

وی افزود: رهبری پیشران حرکت‌های علمی در گذشته بوده‌اند و ما را در گام دوم انقلاب به تحقیق و پژوهش فرا می‌خوانند؛ در این راستا دولتمردان و مسؤولان باید از جایگاه علمی کشور صیانت کرده و به هیچ وجه حق نداریم به عقب برگردیم.

اعرافی خاطرنشان کرد: باید مرزهای دانش را در نوردیده و عرصه‌های جدید را فتح کنیم؛ باید به شهدای علم و دانش فناوری هسته‌ای اقتدا کرده و در متن تحریم‌ها از مرزهای دانش غرب عبور کردند.

ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از پیش تقویت شود

وی یادآور شد: باید حرکت علمی در کشور شتاب بیشتری گیرد و علم و دانش باید مبنای تصمیم‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شده و ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از پیش تقویت شود.

امام جمعه قم بر کاربردی شدن آموزش‌های حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید بودجه حمایت از تحقیق و پژوهش مورد توجه قرار گیرد و نباید از این بخش غفلت شود.

وی هفته وحدت حوزه و دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: هر زمانی که دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه همراه بودند اتفاقات خوبی رقم خورد و هر وقت این دو نهاد از هم دور شدند جامعه ضرر کرد. ارتباط و همگرایی حوزه و دانشگاه نیاز دو طرف و نیاز کشور برای تحقق تمدن اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: ما از دانشگاه، علم و تحقیق استقبال کرده و برای علم و تحقیق در همه قلمروها ارزش و کرامت قائل بوده و حوزه از صاحبان علم و تحقیق استقبال کرده و امیدواریم که برای تعالی کشور و قطع وابستگی‌های به خارج و پایه‌ریزی ایران مقتدر و علم محور همه در کنار هم قرار گرفته و گام‌های بلندی برداریم.

وی با اشاره به پایان ثبت نام کاندیداها در انتخابات تصریح کرد: شکوه مشارکت در انتخابات امنیت، اقتدار کشور و جبهه مقاومت را افزایش داده و میزان آرا و مشارکت بالا محور بسیار مهمی است. مستکبران عالم برای این ملت و گفتمان انقلاب اسلامی نقشه‌هایی کشیده اند و گاهی برخی غفلت‌ها بهانه ساز می‌شوند.

اعرافی با اشاره به اینکه نیازمند انتخابات قوی با مشارکت بسیار بالا هستیم و این مشارکت امنیت، اقتصاد و اقتدار ما را تامین می‌کند، افزود: این انتخابات بیش از هر انتخاباتی جلوی چشم ناظران جهانی است؛ همه وظیفه ملی، انقلابی و اسلامی و شرعی بر عهده داریم که در ترغیب به مشارکت بکوشیم و ملت باید صحنه اقتدارآفرین دیگری خلق کنند.

امام جمعه قم توجه به قانون از سوی همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: قانون و اخلاق باید در همه مراحل انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس آینده دولت آینده را انتخاب خواهد کرد افزود: اگر دولت آینده بخواهد عالم، جوان، فعال، کارشناس و حاضر در صحنه بوده و آسیب‌های موجود را برطرف کند نیازمند تشکیل یک مجلس قوی، اخلاقی و انقلابی هستیم و باید بهترین گزینه‌ها برای اداره کشور انتخاب شوند.

اعرافی با اشاره به اینکه مجلسی که از آسیب‌های مالی و اخلاقی دور باشد مجلس تراز انقلاب اسلامی است، بیان کرد: عربستان و کشورهای منطقه که معنی انتخابات را نمی‌فهمند همانند کوری که از مناظر زیبا سخن می‌گوید راجع به انتخابات ایران سخن می‌گویند.

وی با بیان اینکه پس مانده‌های رژیم قبل که سرتاپا در استبداد غرق بودند مدعی انتخابات ما هستند، افزود: به فضل الهی انتخابات‌های سالم و قوی دیگری در این کشور برگزار شده و همه دشمنان خواهند دید که این ملت در مسیر آرمان‌های اصیل اسلام عقب نخواهد نشست و همه دشمنان را به فضل الهی ناامید خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نگرانی مراجع تقلید و ملت ایران درباره شیخ زکزاکی گفت: فرزندان این روحانی به شهادت رسیده و هزار طرفدار این شیخ در نیجریه به خاک و خون کشیده شده و این روحانی مجاهد به زندان منتقل شده است؛ این اقدام بسیار زشت بوده و ملت ایران از دولت نیجریه می‌خواهد منطقی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی خواهان عزت نیجریه است، اظهار کرد: امیدواریم مجامع بین المللی مراقب وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی باشند و از دولت و دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم که این مسئله را دنبال کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه