English

در جلسه کارگروه امور زیربنایی قم؛

استاندار قم به حل معضلات بافت‌‌های فرسوده تاکید کرد

استاندار قم گفت: مسئولان استان باید فکری برای حل معضلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری داشته باشند.

استاندار قم به حل معضلات بافت‌‌های فرسوده تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه کارگروه امور زیربنایی قم، با اشاره به موضوع الحاق 133 هکتاری اراضی برای احداث مسکن، اظهار کرد: مسئولان استان قبل از اینکه به فکر آباد کردن بیابان‌های اطراف شهر باشند فکری برای حل معضلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری باشند.

وی با اشاره به طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: مجموعه مدیریت قم از کلیات این طرح حمایت می‌کند اما باید مباحث مربوط به تامین زیرساختها به زودی مشخص و تعیین شود.

وی همچنین گفت: وجود انبوه سکونتگاههای غیررسمی یکی دیگر از مشکلات شهرسازی و معماری قم است، خدمات رسانی کامل به این محدوده باید تقویت شود.

مساحت کل شهر قم ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می‌باشد و حدود ۶۵ درصد جمعیت قم در آن ساکن هستند.

وی اضافه کرد: برای کارآمدی بافت‌های فرسوده استان قم در روزهای اخیر تصمیمات بسیار مهم و کاربردی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزرای دولت گرفته شده‌است.

استاندار قم گفت:‌ در کنار طرح‌های بازسازی بافت‌های فرسوده شهری، مجموعه مدیریت استان از طرح‌های افزایش ظرفیت مسکن درقالب طرح اقدام ملی حمایت کامل را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: سفر اخیر وزیر بهداشت به قم در همین راستا و حل برخی از مشکلات درمانی استان صورت گرفت.

وی گفت: تفاهم‌نامه احداث دانشگاه بین المللی طب سنتی به محوریت قم در سفر دیروز وزیر بهداشت به استان نهایی شده و به زودی محل احداث آن مشخص می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه