English

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

آغاز فعالیت شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی مرکز مازندران و شهرستان ها تعیین و فعالیت خود را آغاز کردند.

آغاز فعالیت شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، حجت الاسلام محد صادق اکبری اظهار داشت: برخورد قانونی همراه با سرعت و دقت با متخلفان و مجرمان احتمالی انتخابات، در دستورکار دادستان‌های سراسر مازندران خواهد بود.

وی ادامه داد : براساس قانون، دستگاه قضایی مکلف است به پرونده‌های مرتبط با تخلفات و جرائم انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی کند.

صادقی با بیان اینکه شعب ویژه و خاص در حوزه‌های قضایی استان معین شد گفت: فهرست این شعب به حوزه‌های دریافت رای و فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد شد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مازندران با اشاره به عناوین جرائم و تخلفات انتخاباتی افزود: خرید و فروش رای در قالب توزیع اقلام و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص و افراد، تهدید و تطمیع در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی یا شناسنامه فرد دیگر، رای دادن بیش از یک بار و توصیه به نوشتن نام افراد، ازجمله مصادیق این جرائم محسوب می‌شود.

اکبری افزود: اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آرا و تقلب در شمارش آرا، تقلب در اوراق تعرفه، جابجایی یا معدوم کردن اوراق انتخاباتی بدون مجوز و ایجاد رعب و وحشت در هنگام برگزاری انتخابات از دیگر جرائم و تخلفات انتخاباتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه