English

سعید فرجی مطرح کرد:

ثبت نام اجباری بیمه سلامت در همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاه به ثبت نام اجباری بیمه سلامت در همدان، گفت:پیش‌بینی شده کمتر از سه درصد از جمعیت استان فاقد پوشش بیمه باشند و بیش از ۳۰۰۰ نفر برای پوشش اجباری بیمه سلامت ثبت نام کرده اند.

ثبت نام اجباری بیمه سلامت در همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به ثبت نام اجباری بیمه سلامت در همدان، از مراجعه بیش از ۳۰۰۰ نفر برای پوشش اجباری بیمه سلامت در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای اعلام سازمان بیمه سلامت مبنی بر پوشش اجباری بیمه، در استان همدان تا کنون ۳۲۹۸ نفر ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون وسع برای شناسایی افراد متقاضی بیمه سلامت رایگان، یادآور شد: تاکنون ۳۱۷۰ نفر از متقاضیان بیمه سلامت اجباری درخواست ارزیابی وسع داشته اند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده کمتر از سه درصد از جمعیت استان فاقد پوشش بیمه باشند، اظهار کرد: در سال ۹۲، ۱۰ درصد از جمعیت استان فاقد پوشش بیمه‌ای بود که در سال ۹۳، ۲۰۰ هزار نفر که بیش از این میزان است در صندوق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش قرار گرفتند بنابراین پیش‌بینی می‌شود تعداد کمی از جمعیت استان فاقد پوشش بیمه‌ای باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: در سال ۹۵ جمعیت صندوق بیمه سلامت همگانی استان همدان به ۲۸۰ هزار نفر رسید که بیش از ۱۶ درصد جمعیت استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ به علت اجرای قانون رفع همپوشانی مواردی که دارای دو نوع بیمه بودند، حذف شد و از موارد جدید نیز جلوگیری به عمل آمد و در پایان سال ۹۷ جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه همگانی استان به ۱۷۰ هزار نفر رسید.

 مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: بیمه اجباری سلامت در واقع برای افراد جامانده و یا کسانی است که به هر علت فاقد بیمه هستند، اعلام شده و برای دهک‌های پایین جامعه رایگان و دهک‌ چهارم نیز با ۵۰ درصد تخفیف تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

فرجی یادآور شد: تعداد ۱۲۸ نفر از مراجعه کنندگان پوشش اجباری بیمه سلامت حق بیمه کامل پرداخت کرده و دفترچه دریافت کرده اند و برای افرادی که بیمه سلامت همگانی داشته و درخواست بیمه سلامت دارند نیز دفترچه شش ماهه تمدید می‌شود تا نتایج آزمون وسع استعلام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه