English

میرصفدری مطرح کرد:

نقش پژوهش در افزایش توان اقتصادی کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار همدان با اشاره به نقش پژوهش در افزایش توان اقتصادی کشور ، تحریم ها را برای کشور یک فرصت خواند.

نقش پژوهش در افزایش توان اقتصادی کشور

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  سیدمحمدرضا میرصفدری،  معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار همدان در مراسم هفته پژوهش  بابیان اینکه وجود تحریم‌ها موجب شده تا تلاش‌ها و کوشش‌های بیشماری در عرصه‌های مختلف انجام شود، افزود: یکی از موضوعاتی که تلاش در آن چشم‌گیر بوده، یافتن راهی برای تفکیک اقتصاد کشور از اقتصاد نفتی است و تلاش‌هایی صورت گرفته تا به بودجه‌ای بیندیشیم که منبع و منشاء آن درآمد حاصل از فروش نفت نباشد.

وی با اشاره به تحریم‌های تحمیلی بر ایران و تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران عرصه‌های مختلف علمی در ایران، گفت: وجود تحریم‌ها را باید یک فرصت بدانیم.

میرصفدری در ادامه به ضرورت تفکیک اقتصاد کشور از درآمدهای نفت پرداخت و گفت: در روزگاری که ایران مورد هجمه تحریم‌های ناعادلانه‌ و یک‌طرفه‌ای قرار گرفته باید بر توانمندی‌های علمی، شکوفایی تولیدات شرکت‌های داخلی و همچنین فناوری‌های بومی اتکا کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار همدان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و تحقیقات، تاکید کرد: هنگامی که از اقتصاد پژوهشی سخن به میان می‌آید دانشگاهیان و پژوهشگران کشور باید آستین بالا زده و در سیستم‌های مدیریتی و اقتصادی کشور سهیم باشند.

وی افزود: از دانش و توانمندی دانشگاهیان می‌توان به سیستم مدیریتی کشور کمک‌های موثری کرد.

میرصفدری با تاکید بر تأثیرات پژوهش و فناوری در افزایش توان کشور در سیستم اقتصادی، گفت: مطالعات پژوهشی می‌تواند فناوری و رونق تولید را افزایش داده و به تبع آن چرخه اقتصاد کشور بچرخد و فعال‌تر شود.

وی در مراسم هفته پژوهش، گفت: این امر خود بستری برای ایجاد اشتغال در سطح کشور خواهد شد و باید تاکید کرد که این مهم فقط از طریق استفاده بهینه از یافته‌های علمی پژوهشگران و اساتید کشور امکان پذیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه