English

رییس دیوان عالی کشور؛

بی اطلاعی مردم از قانون علت اصلی پرونده ها در دادگاه ها است

رییس دیوان عالی کشور گفت: بی‌اطلاعی شهروندان از قوانین یکی از علت‌های اصلی تشکیل پرونده‌های زیاد در دادگاه‌هاست.

بی اطلاعی مردم از قانون علت اصلی پرونده ها در دادگاه ها است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سیداحمد مرتضوی‌مقدم رییس دیوان عالی کشور گفت: بی‌اطلاعی شهروندان از قوانین یکی از علت‌های اصلی تشکیل پرونده‌های زیاد در دادگاه‌هاست که برای حل این مشکل و کاهش آنها باید فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در کشور افزایش یابد.

مرتضوی‌مقدم در جمع شهروندان و حقوقدانان بسیجی در مسجد امیر چقماق یزد افزود: باید مردم را به نحو مناسب در جریان مقررات مختلف کشور قرار دارد که تحقق این مهم نقش موثری در حل بسیاری از مشکلات دارد.

وی ادامه داد: بسیج حقوقدانان باید همانند گذشته با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، نسبت به آگاهی‌بخشی به همگان اقدام کند.

مرتضوی‌مقدم با تبیین نقش بسیج در انقلاب‌ اسلامی و  ۴۰ سال گذشته اظهار داشت: تشکیل بسیج با حضور نیروهای مومن و انقلابی را باید یک ظرفیت بزرگ  برای کشور دانست که با درایت و آینده‌نگری حضرت امام(ره) ایجاد شد.

وی تاکید کرد: بسیج به معنای شور و شعور و یک حرکت عاقلانه، مدبرانه، آگاهی‌بخش، بصیرت‌افزا، پرنشاط، مبارز و انقلابی است که با همه وجود در راستای اهداف نظام و جامعه دینی تلاش دارد.

به گفته رییس دیوان عالی کشور، در هیچ کجای دنیا چنین امتیازی با حضور بسیج در اختیار هیچ کشوری نیست و اگر نظام ما توانسته در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن مقاومت و روی پای بایستد به برکت وجود بسیجیان است.

وی با بیان اینکه  ۱۵۰ قاضی در دیوان عالی کشور فعالیت دارند، ادامه داد: پرونده‌ای که قرار است در این دیوان مطرح شود در جلسه ای با حضور تمام قضات بررسی دقیق و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

مرتضوی‌مقدم یادآور شد: اگر مردم در دستگاه قضایی دعوا یا شکایتی را بی‌مورد مطرح کنند، قاضی دادگاه حق ندارد خارج از خواسته حکم کند و اگر خواسته را اشتباه مطرح کند قاضی آن را رد می‌کند و این بر اساس قانون است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه