English

سعید شهند مطرح کرد؛

جلوگیری از شکار غیرمجاز ۳ هزار پرنده زنگوله بار در بیله سوار

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از شکار و صید غیرمجاز حدود 3 هزار قطعه پرنده مهاجر و حمایت شده زنگوله بال در بیله سوار جلوگیری شده است.

جلوگیری از شکار غیرمجاز 3 هزار پرنده زنگوله بار در بیله سوار

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سعید شهند ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید از زیستگاه های حیات وحش منطقه مغان گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار در جریان گشت وکنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز حدود سه هزار قطعه پرنده مهاجر و حمایت شده زنگوله بال را در زیستگاه های مرزی شهرستان بیله سوار  مشاهده و تصویربرداری کردند.

وی افزود: همه ساله پرنده کمیاب زنگوله بال برای تداوم حیات به شمال استان اردبیل پناه می آورد و بایستی تدابیر لازم جهت حفاظت از این گونه انجام گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه گونه حمایت شده زنگوله بال با نام محلی "مزمک" همه ساله از آذرماه جهت زمستان گذرانی بصورت مهاجر به زیستگاه های منطقه مغان و بویژه شهرستان بیله سوار مهاجرت می کنند، بر ضرورت حفاظت از این گونه تاکید کرد.

شهند با بیان اینکه سالانه سرشماری از پرندگان مهاجر انجام می‌شود، افزود: پرنده زنگوله بال از گونه‌های در معرض خطر است و با مهاجرت این پرنده گشت‌های کنترلی افزایش پیدا کرده و به صورت مداوم مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست، زیستگاههای منطقه را کنترل و پایش می نمایند.

وی با اشاره به اینکه زنگوله بال و سایر پرندگان مهاجر می‌توانند به عنوان ظرفیت گردشگری طبیعی استان مورد توجه قرار گیرند گفت: در سال های اخیر بدلیل افزایش تدابیر حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان، خوشبختانه تعدادشان رو به افزایش است.

شمال استان اردبیل، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بوده و هرسال با فرارسیدن فصل سرما، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همجوار می باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه