English

سعید شهند:

ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای شهرداری خلخال جهت تعیین تکلیف محل زباله‌ها

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل از تعیین ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای شهرداری خلخال جهت تعیین تکلیف محل زباله‌های فعلی و اقدام عاجل برای پوشش زباله‌ها با استفاده از خاک و به هر وسیله ممکن خبر داد.

ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای شهرداری خلخال جهت تعیین تکلیف محل زباله‌ها

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: شرایط بسیار نامناسب محل فعلی دفن زباله‌های شهر خلخال مسائل زیست‌محیطی این شهر و منطقه اطراف را بشدت تهدید می‌کند.

او اظهار داشت: روزانه بیش از ۶۰ تن زباله شهر و ده‌ها تن زباله‌های روستاهای اطراف خلخال در حالی به این محل حمل می‌شود که هزاران تن زباله جمع‌آوری شده در محلی نزدیک شهر فاقد پوشش مناسب خاک بوده و بوی تعفن زباله‌ها تا چندین کیلومتر احساس می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: علاوه بر این دود حاصل از به آتش کشیدن عمدی و یا غیرعمدی زباله‌های انباشت شده در این محل همواره موجب اذیت اهالی مناطق مسکونی شهر و روستاهای علی‌آباد و سنجبد در مجاور این محل می‌شود.

شهند بیان کرد: نگهداری این حجم از زباله در محلی مجاور مناطق مسکونی و بیمارستان شهر خلخال علاوه بر تهدید سلامتی شهروندان به محلی برای تجمع و تغذیه حویانات وحشی درآمده و پراکندگی زباله‌های سبک در طول مسیر وزش بادهای شمالی و جنوبی منطقه‌ وسیعی را آلوده کرده و محیط رودخانه پایین دست این محل را نیز در معرض خطر آلودگی به شیرآبه زباله‌ها قرار داده است.

شهند با تعیین ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای شهرداری خلخال جهت تعیین تکلیف محل زباله‌های فعلی و اقدام عاجل برای پوشش زباله‌ها با استفاده از خاک و به هر وسیله ممکن افزود: در صورت بی‌توجهی شهرداری به مهلت تعیین شده ۱۵ روزه مراتب از طریق طرح موضوع در محاکم قضایی شهرستان پیگیری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه