English

معاون رئیس جمهور تاکید کرد:

شکل گیری اقتصاد دانش بنیان با سرمایه گذاری بخش خصوصی

معاون علمی وفن آوری رییس جمهورگفت: اقتصاد دانش بنیان استان‌های کشور باید به سمت جذب سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی هدایت شود.

شکل گیری اقتصاد دانش بنیان با سرمایه گذاری بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، سورنا ستاری در نشست شورای رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان در ساری اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در سراسر کشور تبدیل به یک اکوسیستم شده اند و در قالب قانون حمایت بیش از ۱۴۰ خدمت دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ارائه حمایت‌های مالی برای تسهیل در دست یابی به بازار‌های بین المللی و صادرات محصولات و ایجاد زیست بوم با هدف حمایت از نوآوری و کارآفرینی نوآورانه و دانش‌بنیان بخش‌های دیگری از این خدمات است.

ستاری با حمایت از خلاقیت‌های جوانان کارآفرینی به یک ارزش تبدیل خواهد شد، گفت:کارآفرینی بر مبنای دانش و خلاقیت عیار اقتصاد و توسعه یافتگی استان‌ها را مشخص می‌کند و این موضوع از پایه‌ای‌ترین اصول اقتصاد دانش‌بنیان است.

معاون علمی وفن آوری رییس جمهور افزود: با وارد کردن اجناس و تکیه به اقتصاد نفتی توسعه محقق نمی‌شود و برای توسعه باید خود مردم مطالبه گری کنند و باید بدانیم کشور ۸۰ میلیونی را با نفت نمی‌توانیم بچرخانیم.

وی ضربه زدن به اصول کارآفرینی و فکری مردم را نتیجه فرهنگ نفتی بیان کرد و گفت: بازارسازی برای خارجی‌ها نتیجه اقتصاد نفتی است.

ستاری خواستار توسعه شبکه نوآوری در مازندران شد و گفت: دریافت استانداردهای بین المللی برای صادرات توسط شرکت های دانش بنیان باید پیگیری شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه ۷۶ شرکت دانش بنیان در استان مستقر هستند، گفت: مازندران به لحاظ تعداد شرکت‌ها مقام هشتم و از نظر فروش محصولات مقام ششم را در کشور دارا هستیم.

علی معتمدزادگان با اشاره به افتتاح مرکز فناوری و نوآوری استان مازندران با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، افزود: چند سال اخیر مجمع خیران حامی فناوری در استان شکل گرفته و تاکنون ۲۳۰ میلیون تومان توسط خیران به مجمع کمک شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه