English

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خبر داد:

افزایش ۲۵ درصدی بارش ‌در شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از افزایش ۲۵ درصدی میزان بارش‌در سال زراعی جاری درشهرستان آران و بیدگل خبر داد.

افزایش 25 درصدی بارش ‌در شهرستان آران و بیدگل

 به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اسماعیل بایبوردی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب بیان داشت: با وجود افزایش ۲۵ درصدی میزان بارش های شهرستان آران و بیدگل در سال زراعی جاری خطر کم بارشی و خشکسالی، تهدید جدی منابع آب زیرزمینی این شهرستان است.

 وی تغییر شیوه‌های بهره‌برداری از منابع آب و تحول در مصرف آب بخش‌های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی این شهرستان را ضروری برشمرد و گفت: نقش آب و منابع آبی در پیشرفت منطقه شمال استان اصفهان بسیار ضروری است و باید در سیاست‌های مصرف و بهره‌برداری از آب مورد توجه قرار گیرد.

بایبوردی اضافه کرد: کشاورزان این شهرستان‌ به دلیل محدودیت منابع آبی باید هر چه زودتر به سوی تغییر الگوی کشت هدایت شوند و کشاورزان و باغداران محصولات کم آب بر را جایگزین سایر تولیدات خود کنند.

وی مصرف آب را نیازمند برنامه ریزی، مدیریت هوشمند و دانش بنیان دانست و تاکید کرد: تهیه سند راهبردی منابع آبی برای شهرستان آران و بیدگل ضروری به نظر می‌رسد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل مدیریت در مصرف آب را نیازمند تغییر رویکرد از سنتی به مدیریت هوشمند و دانش بنیان ذکر و خاطرنشان کرد: میزان آب تولیدی، هدررفت و استفاده در بخش کشاورزی باید رصد شود تا با پایداری سرزمینی در روستاها و شهرها و در نتیجه افزایش تولیدات به تعادل بخشی دست یابیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی