English

مطالبه گری با اخلال گری متفاوت است

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر کردستان با اشاره به اینکه مردم بایستی مطالبه گر باشند گفت: مطالبه گری با اخلال گری متفاوت است.

مطالبه گری با اخلال گری متفاوت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمود الله‌ مرادی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه های کردستان  در سنندج با اشاره به حوادث اخیر در کشور و استان کردستان، اظهار داشت: مردم ابتدا به شکل مسالمت‌آمیز اعتراضات خود را به عنوان حق مسلم بیان کردند اما متاسفانه در چنین شرایطی یک عده‌ افراد فرصت طلب مطالبات قانونی مردم را تحت الشعاع قرار دادند و با ایجاد اغتشاش و آشوب به اموال عمومی و مردم خسارت هایی وارد کردند.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر کردستان تصریح کرد: مطالبه‌گری شعار همیشگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوده و هست، البته مطالبه‌گری به این معنا که اگر خواسته‌ای وجود دارد از طریق مبادی ذیربط و قانونی پیگیری شود چرا که مطالبه‌گری با اخلالگری بسیار تفاوت دارد.

وی افزود: متاسفانه در فضایی که ایجاد شد عده‌ای از فضا سوءاستفاده کردند و با تحریک جوانان برای ضربه زدن به امنیت عمومی جامعه اقدام به تحریک جوانان کردند.

الله مرادی اذعان داشت: به عنوان فردی که در طول چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته و تجربه‌های مختلفی از شرایطی که برای انقلاب پیش آمده شاهد بوده‌ام، عده ای همراهی مردم کردستان با نظام را برنمی تابند و سعی می‌کنند در پوشش خواسته مردم منافع خود را دنبال کنند.

وی تصریح کرد:‌ این منافع‌طلبان به روش‌های مختلف موجب ایجاد ناامنی می شوند تا بلکه یک جو بدبینی و عدم اعتماد به نظام در بین مردم شکل بگیرد تا بتواند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر کردستان در ادامه افزود: تا قبل از اصلاح قیمت بنزین، ثروتمندان بیشتر از آن منتفع می شدند اما قیمت جدید و سهمیه بندی بنزین به نفع قشر نیازمند است هر چند قبل از اجرای این طرح باید روشنگری‌های لازم انجام می‌گرفت.

الله مرادی اذعان کرد: این عدالت اجتماعی نیست یک لیتر سوخت که با 5 تا 6 هزار تومان تهیه می‌شود منافع آن را 52 درصد جامعه ببرند و 48 درصد دیگر منفعتی از این بستر نداشته باشند.

وی ادامه داد: اصل اجرای کار بسیار درست است و حتما باید عملیاتی می‌شد، اعتراضات مردم هم در این حوزه به حق است، عده‌ای خواستند اعتراضات خود را به صورت مسالمت‌آمیز مطرح کنند اما عده‌ای موج سواری کردند در حالیکه ما باید فرق بین اعتراض مسالمت‌آمیز و اغتشاش را مشخص کنیم.

الله مرادی عنوان کرد: وقتی مردم متوجه شدند پشت این اغتشاشات دست‌های پنهانی وجود دارد که از آن طرف مرزها خط می‌گیرند صف خود را از آنها جدا کردند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید فرهنگ نوع اعتراض را در جامعه نهادینه کنند مردم باید بدانند آتش زدن بانک و سایر اموال عمومی اعتراض نیست.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر کردستان ضمن تقدیر از مردم بخاطر جدایی صف خود از اخلالگران، از خانواده‌ها درخواست کرد که نسبت به فرزندانشان هوشیار باشند و اجازه ندهند که عده‌ای از آنها سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در اوایل انقلاب هم همین روال را دشمن در پیش گرفت و با شعار ایران برای همه ایرانیان و خودمختاری و غیره جوانان را به سمت خود می‌کشاند و بسیاری از جوانان غیور را در این خطه به شهادت رساندند.

الله مرادی افزود: اگر به اوایل انقلاب بازگردیم و اتفاقات آن دوران را مرور کنیم می بینیم که ضدانقلاب هر جا پیوند بین نظام و مردم را دیدند برای ایجاد تفرقه و جدایی می کردند.

وی اظهار داشت: برای نظام هیچ نقطه از ایران اسلامی فرقی ندارد و تلاش برای توسعه در نقاط مختلف به صورت ویژه مورد توجه است.

وی اضافه کرد: به دلیل اشراف اطلاعاتی، اخلالگران شناسایی خواهند شد اگرچه خود مردم هم این افراد را معرفی خواهند کرد چون امنیت جامعه برای مردم از همه چیزط مهمتر است.

وی گفت: وجود دست های شیطانی در اغتشاشات اخیر سنندج کاملا مشهود است چرا که 99 درصد مردم کردستان مخالف خشونت و اخلال‌گری هستند و اغتشاش وآشوب با روحیه آنها سازگار نیست.

وی اظهار کرد:‌ کسانی که این کارها را انجام می‌دهند کرد نیستند عده‌ای اغتشاش‌گر هستند که به دنبال منافع خود از طریق ایجاد ناامنی هستند.

الله مرادی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی هیچگاه حاضر نیست که اشتباهات فردی را بپوشاند رسانه‌ها باید این فرهنگ را در جامعه حاکم کنند که اگر منکری را دیدید به صورت مسالمت‌آمیز مطرح کنید.

وی افزود: وقتی اعتراض را با اغتشاش آلوده کنیم زمینه انتقادات سازنده هم از بین می رود و این به صلاح جامعه وکشورمان نیست.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: بهترین جایگاه ترویج اعتراض درست، رسانه‌ها هستند که باید به وظیفه خود عمل کرده و به عنوان یک معروف نهادینه کنند که مردم اعتراضات به حق خود را از مجاری درست پیگیری نمایند و دست رد به سینه کسانی بزنند که می‌خواهند حق قانونی مردم را به مسائل جانبی آلوده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه