English

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان خبر داد:

منطقه ویژه اقتصادی بانه در اولین گام ۲ هزار نفر اشتغالزایی دارد

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان از اشتغالزایی 2 هزار نفر در فاز اول منطقه اقتصادی بانه خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در اولین گام 2 هزار نفر اشتغالزایی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد خسروی اولین همایش راه‌کارهای بهبود فضای کسب و کار استان کردستان ، اظهار داشت: یکی از مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بانه ارتقای گرایش های صنعتی این منطقه است که باعث ایجاد فاصله زمانی در واگذاری اراضی شده و حل این موضوع در کارگروه‌های شورای مناطق آزاد کشور مطرح و تایید شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان تصریح کرد: فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه با همه تاسیسات و زیرساخت ها آماده بهره برداری و واگذاری زمین به سرمایه گذاران است و تاکنون 90 سرمایه گذار بومی برای حضور و فعالیت ر این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: فاز دوم این منطقه نیز با 50 هکتار مساحت برای واحدهای نیمه صنعتی است که بیشتر ساختمان های خدماتی، تاسیسات، سیستم تصفیه فاضلاب، انبار و سردخانه‌ها تعریف شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با بیان اینکه فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه در 35 هکتار آماده واگذاری به متقاضیان است، گفت: 120 واحد صنعتی با گرایش‌های مختلف در فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه تعریف شده که فعلا 50 درصد آنها (60 واحد) احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع مطالعاتی منطقه ویژه اقتصادی بانه نیاز به اصلاح دارد، اضافه کرد: طرح جامع مطالعاتی به لحاظ گستردگی در حال اصلاح است و منتظر صدور پروانه بهره برداری منطقه ویژه از طرف دبیرخانه شورای مناطق آزاد کشور است که در آینده نزدیک انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه در فاز اول برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود، گفت: هم اکنون در حال آماده سازی سیستم آبرسانی و محوطه سازی زمین منطقه هستیم.

وی یادآور شد: برای اجرای عملیات فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه 145 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که 90 میلیارد آن از منابع استانی و مابقی از اعتبارات و منابع داخلی سازمان شرکت شهرک های صنعتی تامین شده است.

منطقه ویژه اقتصادی بانه نخستین منطقه در استان کردستان است که برای همه سرمایه گذاران با شرایط مختلف و به میزان سرمایه ای که دارند فرصت تولید و زمینه اشتغال مرزنشینان را فراهم کرده علاوه بر این در کاهش آمار بیکاری کردستان و رونق صادرات بازارچه سیرانبند نیز نقش بسیار مهمی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه