English

آیت الله سید حسن عاملی:

قوه‌ قضائیه‌ مفسدین دانه درشت را به پشت میز محاکمه آورده است

امام جمعه اردبیل گفت: قوه‌ قضائیه‌ مفسدین دانه درشت را به پشت میز محاکمه آورده و با این اقدامات بسیار ارزشمند اعتماد را به مردم بازگردانده است، ما نیز از این جریان ناب حمایت قاطع می‌کنیم و از ریاست قوه قضاییه قاطعیت و صلابت بیشتر را انتظار داریم.

قوه‌ قضائیه‌ مفسدین دانه درشت را به پشت میز محاکمه آورده است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: عدالت اجتماعی آرزوی بزرگ انسان‌ها و مقصد بزرگ و آرمانی ملت ما و منشاء مشروعیت حکومت‌ها است؛ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به‌طور ویژه بر روی این موضوع و به موضوع مبارزه با فساد مالی تاکید کرده‌اند.

وی افزود: بعد از صدور بیانیه گام دوم، حرکتی عمده در موضوع عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد شروع نشده بود تا اینکه با تغییر ریاست قوه قضاییه، رئیس جدید با تمام توان، همان موضوع را سرلوحه کارهای خود قرار داد، این یک فرصت استثنایی است و همه باید از این اقدام حمایت کنیم.

۴۹ بازگشت 49 هزار میلیارد تومان به خزانه

عاملی تصریح کرد: قوه قضاییه در ۵ ماه گذشته بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان را به خزانه بازگردانده است و بیش از چهار هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را به بیت المال اعاده کرده است، همچنین ۱۸۸هزار هکتار اراضی ملی را از چنگ زمین‌خواران درآورده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: قوه‌ قضائیه‌ مفسدین دانه درشت را به پشت میز محاکمه آورده و با این اقدامات بسیار ارزشمند اعتماد را به مردم بازگردانده است، ما نیز از این جریان ناب حمایت قاطع می‌کنیم و از ریاست قوه قضاییه قاطعیت و صلابت بیشتر را انتظار داریم.

وی گفت: از دولت نیز می‌خواهیم زمینه صیانت را آن‌چنان قوی نماید که امکان هرگونه خلاف و زمینه انباشته شدن پرونده‌های قضایی از بین برود، اینجانب در سفر ریاست جمهوری به اردبیل قبل از وقوع تخلفات مالی به رئیس جمهور پیشنهاد کردم که اولین کار شما در اوایل ریاست جمهوری باید طراحی نظام صیانت باشد به حدی که کوچکترین ارتعاشات مالی تحت نظر و مراقبت باشد، اگر به آن توصیه عمل می‌شد خلاف‌ها و اختلاس‌ها صورت نمی‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تفاهم صورت گرفته با کشور آذربایجان در خصوص توسعه ترانزیت ریلی بیان کرد: دولت آذربایجان با پیشنهاد استان اردبیل می‌خواهد از نزدیک‌ترین نقطه راه آهن آذربایجان به مرزهای ما که در مغان قرار دارد با ادامه دادن راه آهن وارد استان ما شود.

وی اظهار داشت: 8 کیلومتر از راه آهن آن‌ها تا مغان فاصله است، آن را با هزینه خودشان احداث می‌کنند سپس راه آهن 4 کیلومتر در داخل مغان دور می‌زند و به آذربایجان برمی‌گردد هزینه آن را نیز دولت آذربایجان تامین می‌کند؛ یک محوطه بزرگ به عنوان نقطه مشترک در همان نقطه تعیین می‌شود. این نقطه مشترک می‌شود «بارانداز»، تمام محصولات ما به روسیه و اروپا راه پیدا می‌کند.

عاملی ادامه داد: آن‌ها نیز بار خود از بندرعباس را از همان جا به داخل آذربایجان انتقال می‌دهند و یا از همان جا به نقاط مختلف دنیا و مخصوصاً به خلیج فارس می‌رسانند که اگر این پروژه راه بیفتد، مغان زیر و رو می‌شود؛ کامیون‌ها و تریلی‌های باری به مغان سرازیر می‌شوند و حجم مهمّی از اشتغال درست می‌شود.

امام جمعه اردبیل گفت: طرف آذری اخیراً به استان اردبیل آمد و از تمام نقاط مرزی بازدید کرد سپس کارشناسان آن‌ها در مغان یک نقطه را تعیین کردند؛ حالا کارها همه انجام شده؛ آن‌ها امضا کردند طرف ایرانی هم امضا کرده اما به دلایلی از تهران موافقت صادر نمی‌شود؛ با توجه به اینکه این پروژه از مصالح بسیار کلان استان ما و مخصوصا منطقه مغان است ما نسبت به آن بسیار حساس هستیم.

وی تاکید کرد: من از شما مردم عزیز می خواهم با تمام توان پشت این پروژه باشید و آن را از دولت مطالبه کنید، به دولت هم عرض می‌کنم سریعاً موافقت خود را اعلام و اسناد نهایی را امضاء کند که اگر این پروژه باز هم به تأخیر بیافتد، من علت اصلی و مانعین اصلی را به مردم معرفی خواهم کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برنامه دولت در خصوص گران شدن بنزین گفت: در این خصوص سه مطلب از دولت محترم تقاضا داریم؛ اولاً، اضافه کردن سهمیه ماهانه مردم است و آن‌چه تخصیص داده شده کم است؛ دوم، جلوگیری از سوء استفاده بعضی از تجار و تولید کنندگان از این موضوع و گران کردن سایر اجناس است.

وی اضافه کرد: مسئله سوم این است که، دولت محترم که گفته هر چه اضافه شده همه برای مردم و مخصوصا برای مستمندان صرف می‌شود، به این وعده دقیقا عمل نماید، اگر این سه مطلب حل شود اصل مطلب خوب است. 

  درکشورهای حاشیه خلیج فارس هر لیتر بنزین معادل ۱۷ هزار تومان است

عاملی اظهار کرد: اولاً از غرب کشور، شرق کشور و جنوب کشور بنزین ما غارت می‌شود، حتی کامیون‌های بزرگ ترکیه با نصب باک‌های بزرگ به ثروت اصلی ملت ما رحم نمی‌کنند، گاهی کامیون‌های سوخت آذری که از بیله سوار وارد کشور ما می‌شوند و سوخت خود را به نخجوان می‌رسانند با محموله آب وارد و با بنزین ایرانی از کشور خارج می‌شوند! قاچاق سوخت از پرسودترین قاچاق ها است.

وی گفت: در ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس هر لیتر بنزین معادل ۱۷ هزار تومان است و بنزین هزار تومانی ایران برای اهل قاچاق بسیار وسوسه کننده است که با وضعیت فعلی درست است که باز فاصله دو نرخ وسوسه کننده است ولی کارت سوخت راه‌های قاچاق را تماماً مسدود می‌کند.

عاملی اشاره کرد: ثانیاً نفت سرمایه ملی ما و متعلق به تمام نسل‌ها است مصرف روزانه ما به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز هم رسیده بود؛ با این وضعیت دولت باید تمام نفت استحصالی را به بنزین تبدیل می‌کرد و حتی گاهی پتروشیمی‌ها را نیز تبدیل به مرکز تولید بنزین می‌کردند تا نیاز کشور تامین شود، در حالی که نفت با دو هزار مشتقات می‌تواند رکن مهم پیشرفت کشور باشد.

  بنزین ارزان‌تر از آب بودن

امام جمعه اردبیل افزود: ارزان‌تر از آب بودن بنزین باعث اشتهاء مصرف کاذب بود و خودروهای تک سرنشین شهرها را به تسخیر خود در آورده بود و ثروت کشور بیجا و بی‌جهت نفله می‌شد؛ ارزان بودن و مصرف غیرضروری، شهرها را تبدیل به انبار آلودگی و ذرات سمی و کشنده کرده بود و سالانه هزاران نفر بعد از صرف هزینه‌های سنگین با همین علت جان خود را از دست می‌دادند.

وی اظهار داشت: این سوبسید وحشتناک، ناعدالتی بزرگ درست می کرد. طبقه پایین از این سوبسید محروم بود، بعضی خانواده‌ها سه خودرو دارند؛ هم پدر هم مادر و هم فرزندان خودرو مستقل دارند و کاملاً اسراف آمیز از سفره سوبسید استفاده می‌کنند، عقل و عدل اقتضا می‌کند که دولت به نحوی طبقه محروم از خودرو را نیز از سوبسید بهره‌مند کند و راه آن همین است که برنامه‌ریزی کرده‌اند یعنی مبلغ اضافه شده را از صاحبان خودرو اخذ و به طبقه محروم برگردانند.

عاملی گفت: دست و پای دشمن می‌رقصید از این که می‌دید ما به جای اینکه ثروت اصلی کشور را صرف عمران، آبادانی، رفاه ملت و پیشرفت کشور خود کنیم، دود هوا می‌کنیم؛ آن‌ها تمام عیار به عقل ما می‌خندیدند و ما را مسخره می‌کردند که سوخت را ارزان تر از آب، نفله می‌کنیم و حالا امروز آن‌ها عزا گرفته‌اند و تمام امید خود را به این بسته‌اند که اتفاقی بیفتد که دولت از این تصمیم برگردد و ملت دولت را همراهی نکند و ما یقین داریم که ملت ما با بصیرت خود اشک چشم آن‌ها را برای همیشه در خواهد آورد.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: ملت ما همه این‌ها را می‌داند تنها چیزی که ملت ما را نگران می‌کند عدم وثوق آنها به تدبیر دولت مردان است، اینکه در روز عید بزرگ این اتفاق بیفتد نشان کامل از بی تدبیری است؛ ملت ما می‌خواهد یقین کند که این گرانی به صورت رفاه عمومی حداقل به بخش معظمی از ملت ما بر خواهد گشت و رفع این نگرانی انحصاراً در دست دولت مردان است؛ از این جهت دولت مردان در امتحان خطیری قرار گرفته اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی