English

سهراب بناوند:

با صادرات چمدانی آمار دقیق و رسمی از صادرات صنایع دستی نداریم

جلسه بررسی رفع موانع و مشکلات فروش داخلی و صادرات چمدانی محصولات صنایع دستی هرمزگان در معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد.

با صادرات چمدانی آمار دقیق و رسمی از صادرات صنایع دستی نداریم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سهراب بناوند معاون صنایع دستی استان هرمزگان،  هدف از برگزاری جلسه را رفع موانع فروش داخلی و صادرات چمدانی دانست وگفت: اهداف ما در این راستا بررسی و انعکاس آن دسته از موانعی است که تعاونی ها و فعالان صنایع دستی در خصوص صادرات محصولات با آن روبرو هستند و  تاکنون به  راه حلی عملی دست نیافته اند.

او با اشاره به اینکه مالیات هایی که پس از صدور رسمی محصولات با کارت بازرگانی و از طریق گمرک گرفته ‌می شود، انگیزه و اقبال صادرکنندگان را از بین برده، افزود: این مالیات ها افراد رابه سمت صدور چمدانی سوق می دهد و  با صادرات چمدانی آمار دقیق و رسمی از صادرات صنایع دستی نداریم.

در ادامه این جلسه مشکل تهیه مواد اولیه نوار بافی (خوس وشک بافی) و رشته گلابتون دوزی نیز مطرح شد که با توجه به اینکه این‌مواد اولیه صددرصد خارجی و وارداتی است  مقررشد پیگیری کاهش تعرفه واردات این محصولات از طریق سازمان صنعت معدن وتجارت و گمرگات استان انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه