English

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر:

تثبیت مالکیت موقوفات اخذ سند است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: هیچ موقوفه ای به نام‌اداره اوقاف ثبت نمی شود و به نام همان موقوفه اخذ می شود.

تثبیت مالکیت موقوفات اخذ سند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در نشست خبری به مناسبت هفته وقف در جمع اصحاب رسانه گفت: شهرستان خمینی شهر دارای نه بقعه و 680موقوفه و 2500رقبه که تخمین زده شده است،را دارا می باشد.

وی با بیان این مطلب که وقف یک سنت ماندگار و باقیات الصالحات محسوب می شود، افزود: به دلیل کافی نبودن آب جهت رفع نیاز زائران در محل امامزاده سید محد خمینی شهر به همت اداره آبفا خمینی شهر یک منبع 160هزار لیتری آب در امامامزاده سید محمد  به بهره برداری رسید.

وی در  ادامه به وقف مادر شهید محمد علی کاشی اشاره کرد و افزود: مادران شهدا  فرزندان خود را وقف اسلام می کنند و این مادر نیز  هم‌اکنون منزل خویش را در راستای گسترش مسجدحضرت رسول منطقه آدریان خمینی شهر  وقف نموده است‌.

3 وقف جدید در خمینی شهر

حجت الاسلام ابراهیمی به موقوفه هایی که در سال جدید صورت پذیرفته اشاره ای کرد و گفت: در سال جدید سه وقف انجام شده است که این وقفها شامل یک منزل برای امامزاده حمیده خاتون و رشیده خاتون (علیهم السلام) شهر درچه و یک حسینیه در شهر کوشک بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر از موقفات شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر 282موقوفه در شهرستان ثبت گردیده و بیشتر نیاتی که افراد برای موقوفات خود دارند وقف روضه خوانی اهلبیت(علیهم السلام) و بسط و گسترش مساجد شهرستان است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی تصریح کرد: در راستای تثبیت مالکیت موقوفات ،اخذ سند است وهیچ  موقوفه ای به نام‌اداره اوقاف ثبت نمی شود و به نام همان موقوفه اخذ می شود و اداره قانونی آن موقوفه و ثبت آن بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه است.

همچنین از دیگر فعالیتهای سازمان اوقاف و امور خیریه این بوده که موقوفات را  به سمت انتخاب امین و هیات امنا واگذار می کند وقراردادی با سازمان اوقاف بسته می شود که موقوقه را مورد احیا و بازسازی قرار دهند.

وی در خصوص بحث عمرانی امامزاده سید محمد خمینی شهر توضیح داد:هتلی با امکانات رفاهی بسیار جهت آسایش زائران در حال ساخت است که تجهیزات مورد نیاز هتل در حال ساخت  مبلغ قابل توجهی را نیاز دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت:در همین هتل احداث هایپری به مساحت 6300متر مربع در سال95انجام گرفته است که مبلغی بالغ بر یک میلیاردو هفتصد تومان برای مرحله سفت کاری هزینه شده  و برای پروژه های تکمیلی بعدی یک میلیاردو پانصد میلیون تومان هزینه اختصاص یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در باره عملکرد واحد ثبتی این اداره اظهار کرد: 50پرونده در جریان است که سه مورد از این پرونده ها به سه امامزاده سید محمد (ع)و سید اشرف(ع) و حمیده خاتون و رشیده خاتون شهر درچه ارتباط دارد.

وی در مورد طرحهای فرهنگی با وجود نبود نیروی فرهنگی در این اداره که بی توجهی آن از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان صورت پذیرفته  به طرح آرامش بهاری در ایام نوروز وضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ایجاد طرح نشاط معنوی در تابستان وبرپایی جشنهای دهه کرامت و غدیر و همچنین طرح بصیرت عاشورایی که شامل برنامه های شیر خوارگان حسینی، رهروان زینبی، احلی من العسل، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را از دیگر فعالیتهای اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان خمینی شهر برشمرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ثبت نام بیش از 800نفر شرکت کننده  در چهل و دومین مسابقات قرآنی را از بارزترین فعالیتها خواند و ابراز کرد: در این مسابقات نه نفر به رتبه استانی دست یافتند که ازبین آنها چهار نفر به مسابقات کشوری راه یافتند.

به گزارش موج، زنگ وقف در دبستان دخترانه سرمست با حضور رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر و رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی شهر به صدا در آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه