English

حبیب عامری سیاهویی در گفتگو با موج از مشکلات از راه های مواصلاتی این دهستان گفت؛

نذر کردن برای عبور از جاده‌ی مرگ سیاهو

رئیس شورای دهستان سیاهو گفت: پس از گذشت بیش از 5 سال متاسفانه وعده ی مسئولان هرمزگان برای بهسازی و تعریض جاده های «سیاهو» عملی نشده و بی توجهی به این موضوع، جان بیش از 60 نفر از اهالی این دهستان را گرفته است.

نذر کردن برای عبور از جاده‌ی مرگ سیاهو

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، جاده های مواصلاتی، رگ های حیات هر منطقه هستند و چنان چه این محورها دچار مشکل باشند، تمام ابعاد زندگی ساکنان و افرادی که این جاده ها را برای تردد انتخاب می کنند با مشکل مواجه خواهند کرد. حال چندی است که وعده ی مسئولان هرمزگان برای بهسازی و تعریض جاده های «سیاهو» عملی نشده و همین موضوع نارضایتی عمومی را در پی داشته است. برای مشخص شدن زوایای مختلف این مشکل غیرقابل چشم پوشی که به صورت مستقیم با جان اهالی سیاهو گره خورده، گفت و گویی را با رئیس شورای این دهستان ترتیب دادیم.

*پرتگاه های خطرناک و پیچ های مرگ بار

حبیب عامری سیاهویی رئیس شورای سیاهو با اشاره به این‌که جاده مواصلاتی دو راهی بندرعباس به سیاهو با توجه به قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار است، اذعان کرد: از زمان آغاز تعریض جاده، این محور دچار یک سری مشکلات از جمله خرابی آسفالت شد.

وی گفت: ترددکنندگان از یک سو با پرتگاه های خطرناک و از سوی دیگر با پیچ های مرگبار مواجه هستند و کیفیت پایین جاده، تصادفات منجر به فوت را طی چند سال گذشته افزایش داده است.

*زیبایی پنهان در پشت پیچ و خم

رئیس شورای سیاهو با بیان اینکه دهستان سیاهو، زیبایی پنهان در پشت پیچ و خم های خطرناک جاده ای است، ادامه داد: آغاز تعریض این جاده از سال 93 شروع شد و تا الان که در نیمه دوم سال 98 هستیم، مسئولان نتوانسته‌اند 15 کیلومتر راه روستایی در این محور را تعریض کنند.

وی با اشاره به مشکل اصلی این جاده که از دوراهی بندرعباس تا سیاهو است، تشریح کرد: محور سیاهو-احمدی تا جغدر که آخرین روستای احمدی است هم از این مشکل مستثنی نیست، با این حال بیشترین پرتگاه ها در قسمت اول جاده سیاهو است.

سیاهو 4

*جاده ای بدون حداقل استانداردها

وی با اظهار ناراحتی از این‌که محور مذکور حداقل استانداردها را هم ندارد، عنوان کرد: این جاده به طول 15 کیلومتر است که هیچ اقدامی صحیحی در جهت بهسازی و تعریض آن انجام نشده و با عنوان موضوع کسری بودجه بلاتکلیف مانده است و ما ساکنان از بی توجهی که اداره راه و شهرسازی نسبت به این موضوع داشته است، گله مندیم.

حبیب عامری سیاهویی تصریح کرد: طبق پیگیری هایی که داشتیم و جلساتی که با هم اندیشی استاندار برگزار شد از آنان خواستیم در جهت تعریض و حل مشکلات جاده ای این محور مساعدت کنند اما تاکنون نسبت به این موضوع توجهی نشده و از طرفی نیز پیمانکار این پروژه مدعی است که با بودجه خودش، تا اینجای کار را به پیش برده است.

*قول تامین بودجه دادند اما...

وی با بیان اینکه بی توجهی مسئولان به مسئله راه های مواصلاتی این منطقه قابل قبول نیست، اشاره کرد: مسئولان قول دادند که تامین بودجه شود اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است چرا که با مراجعه به پیمانکار با پاسخ بودجه ای در خصوص بهسازی و تعریض آسفالت این محور اختصاص نیافته است، مواجه می شویم.

وی اظهار کرد: حدود دو ماه پیش نشستی با استاندار در خصوص رفع این مشکل برگزار شد، اما متاسفانه هیچ نتیجه ای حاصل نشد و به صراحت بیان می کنم زمانی نتیجه خواهد داد که بودجه را به آن بخش اختصاص دهند و دستگاه های مربوطه از جمله اداره راه و شهرسازی هرمزگان، حوزه معاونت عمرانی استانداری هرمزگان و فرمانداری در جهت سریع روند این پروژه با جدیت اقدام کنند.

سیاهو 2

*60 نفر کشته

حبیب عامری سیاهویی رئیس شورای سیاهو در بخش دیگری از سخنان خود، با عنوان اینکه برای سالم رسیدن عزیزانمان به مقصد، باید نذر ببندیم تا کمتر شاهد قربانی شدن در این جاده مرگبار باشیم، ابراز داشت: 15 کیلومتر از بستر جاده را زخمی کرده اند و امید است که بعد از اتمام این فاز، به فاز دوم بپردازند، که به فاز احمدی وصل می شود زیرا که تا  سیاهو، جاده پرتگاه های خطرناک دارد و بیشترین تصادفات در همین محور است و طی چهار سال اخیر بیش از 60 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: تصادفات از سویی نگرانی مردم را تشدید و از سوی دیگر تصادفات منجر به فوت خواب را از چشمان خانواده های آن منطقه گرفته است.

*جاده پدافند غیرعامل؟!

وی با بیان اینکه از این جاده به  عنوان یک جاده ی پدافند غیر عامل یاد می شود، گفت: 75 روستا از این جاده استفاده می کنند، و جمعیتی حدود 12 هزار نفر تنها در دهستان سیاهو سکونت دارند که سه هزار ماشین در طول شبانه روز در این جاده تردد می کنند.

اگر تونل تنگه زاغ در محور بندرعباس-سیرجان خراب شود، مسیر جایگزین خواهد بود که به کرمان و سیرجان نیز وصل می شود.

*گردشگری در جاده مرگ

بنا بر گفته های حبیبب عامری سیاهویی، آخر هفته ها در این مسیر بیش از 30 هزار خودرو تردد دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه