English

به مناسبت هفته پدافند غیر عامل؛

برگزاری مانور اطفای حریق در دریا و خشکی در بندرلنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: مانور بزرگ ایمنی، امنیت، اطفای حریق و امداد و نجات در دریا و خشکی در بنادر و دریانوردی این شهرستان با موفقیت برگزار شد.

برگزاری مانور اطفای حریق در دریا و خشکی در بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،  قاسم عسکری نسب   مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه هدف از برگزاری مانور  پدافند غیر عامل  را بروزرسانی بنادر طبق قوانین مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: بعد از آموزش و تمرینات دوره ای، بروز رسانی بنادر طبق استاندارد های جهانی مدیریت بحران در اولویت قرار دارد.

وی افزود: با برگزاری این مانور در نقاط مختلف از اسکله و بارانداز بندرلنگه قصد داریم تا تعامل و همکاری گروه های امداد رسان برای مقابله با بحران های احتمالی را افزایش دهیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه هدف از تشکیل تیم مدیریت بحران و پدافند غیر عامل را کنترل بحران با استفاده از اصول پدافند غیرعامل دانست و تشریح کرد:  پایش شبانه روزی تیم های عملیاتی بندر در زمان بحران و برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در بنادر غرب هرمزگان از جمله اقداماتی است تا بندرلنگه به عنوان دومین قطب تجاری استان بتواند به صورت پایدار به فعالیت خود ادامه دهد.

عسکری نسب با اشاره به اینکه انجام مانور بزرگ ایمنی، امنیت، اطفای حریق و امداد و نجات در دریا و خشکی با همت دستگاه های شرکت کننده صورت گرفته است، اذعان داشت: این مانور نقطه عطفی در هم افزایی دستگاه ها و کمک به توسعه اقتصاد دریا محور است.

وی ادامه داد: حضور دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در حاشیه این مانور فرصتی برای آموزش شیوه‌های نوین و نظام‌مند در مواجهه با حوادث، صیانت از اموال مردم و بیت‌المال در جغرافیای بنادر را فراهم کرد.

خداداد پلاشی معاون دریایی و بندری بنادر و دریانوردی بندرلنگه که فرماندهی این مانور را بر عهده داشت، با ابراز رضایتمندی از عملکرد شرکت‌کنندگان در این مانور اظهار داشت: پیش از برگزاری مانور، با تشکیل کارگروه فرماندهی حادثه متشکل از ادارات و کارشناسان ارشد و نیروهای مردمی، سناریوی از پیش تعیین شده در سه بخش آتش‌سوزی در دریا و خشکی، جلوگیری از عملیات خرابکارانه و امدادرسانی به مصدومان تبیین شد.

وی در پایان ادامه داد: مدیریت یکپارچه، پرهیز از موازی کاری، تعامل بین ادارات و ارگان‌ها بر اساس مسئولیت‌های محوله و همچنین حضور اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان و ارائه آموزش میدانی مدیریت بحران به آنان را از جمله نقاط قوت و برجسته این رویداد مهم برشمرد.

شایان ذکر است، مانور بزرگ ایمنی، امنیت، اطفای حریق و امداد و نجات در دریا و خشکی بر اساس اصول مدیریت بحران و سیستم فرماندهی حادثه با مشارکت فرمانداری، جمعیت هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی بندرلنگه و کنگ، نیروی انتظامی و شهرداری شهرستان بندرلنگه و کنگ برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه