English

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت:

باید از پیشگاه قرآن کریم عذرخواهی کنیم

امام جمعه همدان در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های وزارت بهداشت با اشاره به تلاش در راستای درک حقایق قرآنی، گفت: هنوز با مشکلات بسیار روبرو هستیم و این یعنی قرآن و حقایقش را متوجه نشدیم و باید از پیشگاه قرآن کریم عذرخواهی کنیم.

باید از پیشگاه قرآن کریم عذرخواهی کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی، امام جمعه همدان در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همدان، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و مسئولان در جشنواره، ابراز کرد: آرزو می کنم که پروردگار برای عوامل برگزاری این جشنواره حسن عاقبت به خیر اعطا فرماید.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی  با بیان اینکه بشر قبل از آن که وارد وادی حیرت شود، به دنبال سعادت بوده  است؛ گفت: دشمن شجره ممنوعه را سعادت آدمی معرفی کرد؛ و امروزمن وشما نیز به دنبال سعادت هستیم وبشر همواره با تفکرات مختلف به دنبال سعادت بوده است.

وی افزود: در تاریکی ها چراغ بدست گیرید و ببینید که بشر کدام زمان بدون خداوند به سعادت رسیده است؛ تنها راه رسیدن بشر به سعادت و آرامش اتصالش به پروردگار است.

وی ادامه داد: تعابیر قرآنی برای کسانی که جان آن ها هنوز ایمن مانده و سالم، می تواند حقیقت نهفته در عبارات و اشارات قرآنی را دریابد؛ اگروجدان آدمی سالم مانده باشد می تواند حقایق قرآنی را پیدا کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بگذارید هدیه من به شما این آیات قرانی باشد و حقیقت آن بر جان شما نشنید، قرائت کرد:

وَ لَوْ أَنَ‌ مَا فِی‌ الْأَرْضِ‌ مِنْ‌ شَجَرَةٍ أَقْلاَمٌ‌ وَ الْبَحْرُ یَمُدُّهُ‌ مِنْ‌ بَعْدِهِ‌ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مَا نَفِدَتْ‌ کَلِمَاتُ‌ اللَّهِ‌ إِنَ‌ اللَّهَ‌ عَزِیزٌ حَکِیمٌ‌

و اگر همه درختان روی زمین قلم شود، و دریا برای آن مرکّب گردد، و هفت دریاچه به آن افزوده شود، اینها همه تمام می‌شود ولی کلمات خدا پایان نمی‌گیرد؛ خداوند عزیز و حکیم است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه ما دارای عالم تکوین آنچه که می بینیم و آنچه که می دانیم هست و نمی بینیم، هستیم، گفت: عالم تکوین مظهر کلمه اله است و غیرمتناهی است و پایانی ندارد؛

کتاب تکوین غیرمتناهی است؛ کتاب تدوین الهی هم غیر متناهی است، قرآن حقایقش را پایانی نیست.

وی با بیان اینکه قرآن معارفش، حقایقش، آموزه هایش، راه نشان دادن هایش، دستگیری هایش را پایانی نیست، ابراز کرد: این مسیر انتها ندارد و کتاب تدوین خدا غیرمتناهی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن محل تجلی خداوند است و این اثر غیرمتناهی از مصدر غیرمتناهی صادر شده است، گفت: چقدر وقت گذاشته ایم که درمفاهیم قرآنی غوطه ور شویم؟

وی با بیان اینکه درجات رشد آدمی به اندازه آیات قرآن است  و انسان می تواند به همان میزان رشد پیدا کرده و بالا برود، مطرح کرد: بطونی در قرآن وجود دارد که قابل دست یابی است و آیات آمده اند تا از بشر دستگیری کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گرفتاری ها و آسیب های اجتماعی فراوانی داریم، عنوان کرد:  می دانیم مشکلات فراوان فردی و اجتماعی وجود دارد، چراکه به آیات قرآن کریم توجه نکرده ایم، قرآن مظلوم است!

وی ادامه داد: باید دست تمام کسانی را که در زمینه ها ی قرآنی فعالیت دارند را بوسید اما بعد از 1400 سال هنوز در کوچه و پس کوچه ها گرفتار هستیم؛ هنوز به سمت شهر عشق قرآن کریم حرکت نکرده ایم؛ زمانیکه حضرت ولی عصر ظهور پیدا کند، آنگاه پی به معارف قرآن خواهیم برد.

وی عنوان کرد: آنقدر در حاشیه گرفتار شده ایم که  که متن اصلی را فراموش کرده ایم؛ باید از پیشگاه قرآن کریم عذرخواهی کنیم.

1امام جمعه همدان

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی