English

محمود حسین پور:

جوان هرمزگانی با اهدا اعضا بدنش، به دو بیمار زندگی بخشید

رئیس واحد اهدا عضو هرمزگان گفت: منوچهر اسدپور، 54 ساله، اهل شهرستان رودان با اهدا اعضا بدنش، به دو بیمار زندگی بخشید.

جوان هرمزگانی با اهدا اعضا بدنش، به دو بیمار زندگی بخشید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمود حسین پور رئیس واحد اهدا عضو هرمزگان ضمن اشاره به انجام یازده مورد عمل برداشت اعضاء، جهت انجام پیوند طی سال جاری؛ گفت: روز گذشت، دو کلیه ی  آقای منوچهر اسدپور، 54 ساله،  اهل شهرستان رودان که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود؛ جهت انجام پیوند به بیمارستان پور سینای شیراز ارسال شد.

محمود حسین پور گفت: ایثار و ازخودگذشتگی خانواده این بیمار از یک سو و تلاش تیم واحد اهدا عضو استان از سوی دیگر باعث شد که دو تن از هموطنانمان با دریافت عضو پیوندی بتوانند با کیفیت بهتری به زندگی خود ادامه دهند. یک آقای 43 ساله بندرعباسی و یک خانم 53 ساله آباده ای دو کلیه این بیمار ایثارگر را دریافت کردند.

وی در ادمه افزود: سالانه پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد که طبق آمار جهانی نیمی از آنان می توانند اهدای عضو داشته باشند؛ اما متاسفانه  کمتر از یک چهارم موارد یاد شده به اهدای عضو می رسند. این در حالیست که 25 هزار نفر در کشور نیازمند اهدا عضو هستند و روزانه بین هفت تا 10 نفر از آنها به دلیل کمبود ارگان های حیاتی پیوندی از جمله قلب، کلیه و کبد جان خود را از دست می دهند.

در استان هرمزگان به رغم نوپا بودن واحد اهدا عضو، از آبان ماه سال گذشت تا کنون، بیست عمل اهدای عضو در بیمارستان شهید محمدی انجام شده و بیش از 50 عضو به بیماران نیازمند پیوند زده شده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش صادقانه واحد اهدا عضو استان گفت: به رغم عملکرد مطلوب این واحد، هنوز با استاندار کشوری و جهانی خیلی  فاصله داریم که این فرهنگسازی وسیع را طلب می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه