English

سید سعید شاهرخی

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از رویدادهای مهم استان همدان است

استاندار همدان با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان از رویدادهای مهم در استان است، گفت: گسترش برنامه به مناطق حاشیه و محروم استان همدان ستودنی است.

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از رویدادهای مهم استان همدان است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در جلسه شورای سیاستگذاری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی استان  همدان برای برگزاری خوب و آبرومندانه جشنواره از هیچ کمکی دریغ نکنند، گفت: این رویداد جهانی را به بهترین شکل حمایت کرده و هیچ مشکلی برای تامین منابع مالی آن نداریم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه با اجرای این جشنواره یکبار دیگر استان همدان، پیام‌رسان شادی و نشاط به کودکان جهان می‌شود و این افتخار بزرگی است که نصیب همدانی ها شده است، افزود: وجود هنرمندان متخصص، مردم هنردوست و مسئولان علاقه مند در موفقیت جشنواره بسیار اثر گذار بوده است.

وی بااشاره به اینکه با توجه به سابقه همدان در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، این رویداد حق همدان است و ما خواهان بازگشت این جشنواره به استان هستیم که تبدیل به آزمونه (پایلوت) برنامه های کودک شده است، گفت: با توجه به حضور ۹ اثر از ۷ کشور در این جشنواره بین المللی، باید در سال های آتی حضور گروه های نمایشی از سراسر جهان افزایش یابد.

استاندار همدان خواستار توجه به کودکان محروم شد و آن را از ویژگی های هنر اصیل تئاتر برشمرد و گفت: گسترش برنامه به مناطق حاشیه و محروم استان همدان ستودنی است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه رویداد بین المللی جشنواره تئاتر باید گردشگری را توسعه بدهد، گفت: حضور گروه های نمایشی از چند کشور خارجی بهترین فرصت برای رونق و معرفی آثار تاریخی و طبیعی همدان است.

استاندار همدان بابیان اینکه  مسئولان استان تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت که جشنواره باشکوه و آبرومند برگزار شود، گفت:  همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، همواره شایستگی خود را در میزبانی از رویدادهای فرهنگی، هنری و ملی و بین الملی به اثبات رسانده و گواه این مطلب برگزاری جشنواره های بین المللی متعدد در سال های اخیر در  همدان است.

وی افزود: ظرفیت های بزرگی در استان همدان برای برگزاری جشنواره ها وجود دارد و برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان به مدت ۲۰ دوره باعث شده که جشنواره به نام همدان ثبت شود.

شاهرخی تاکید کرد: همدان یکبار دیگر کانون انتشار اخبار فرهنگ، هنر و ادبیات در حوزه کودک و نوجوان خواهد بود و پیام شادی و نشاط از استان منتقل خواهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ همدان حضور هنرمندان خوش فکر در عرصه تئاتر است، خاطرنشان کرد: شعار «کودک، طبیعت و تئاتر» شعار بسیار خوبی است و به طور قطع همه از این شعار بهره خواهند گرفت زیرا طبیعت یکی از دغدغه های همه ما به شمار می رود.

وی تصریح کرد: درگیر کردن کودکان و نوجوانان اقشار آسیب پذیر اقدامی پسندیده است که در جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

شاهرخی گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که شبکه های مختلف تلویزیونی، جشنواره را از همدان به روی آنتن ببرند تا بیش از پیش اخبار جشنواره منعکس شود.

وی با بیان اینکه شعار همدان توسعه گردشگری است، خاطرنشان کرد: ما از فرصت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برای تحقق این شعار و توسعه گردشگری در استان استفاده خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه