English

علی حسین احدی عالی:

کشاورزان از کشت بی رویه محصولات کشاورزی در اردبیل خودداری کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: کشاورزان از کشت بی رویه محصولات غیر اساسی در اردبیل خودداری کنند.

کشاورزان از کشت بی رویه محصولات کشاورزی در اردبیل خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حسین احدی عالی ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت:به منظور جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی ضرورت دارد کشاورزان محترم حتما قبل از اقدام به کشت با مسئولان و کارشناسان این مدیریت و مراکز خدمات تابعه در خصوص تعیین الگو و ترکیب کشت با اولویت محصولات اساسی و استراتژیک که از خرید تضمینی دولت برخوردار هستند هماهنگی لازم را به عمل آورند و از کشت بی رویه محصولات غیر اساسی خودداری نمایند.

او افزود: با توجه به ارائه آموزش های لازم به بهره برداران در خصوص رعایت تاریخ کاشت و آماده سازی صحیح زمین و کشت مکانیزه با دستگاه های ریز دانه کار کلیه مزارع کلزای شهرستان از سطح سبز مناسب و مطلوب برخوردار می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بیان کرد: اصلاح الگوی کشت برمبنای مدیریت بهینه منابع آبی موجود و کشت گیاهانی با مصرف آبی کم و تولید و عملکرد بالا انجام می گیرد.

احدی عالی به کشاورزان توصیه نمود جهت استفاده بهینه از منابع آبی موجود ، روش های نوین آبیاری (سیستم های آبیاری تحت فشار) را جایگزین روش های آبیاری سنتی و مرسوم نموده و نیز قبل از اقدام به کشت از وضعیت اختصاص آب آبیاری از سدهای مربوطه اطلاع حاصل نمایند.

او گفت: امسال در راستای عمل به سیاست های ابلاغی تغییر الگوی کشت و توسعه کشت دانه های روغنی، 325 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل تصریح کرد: در اجرای سیاست های تغییر الگوی کشت اقدامات ترویجی متعددی در راستای افزایش کشت گیاهانی با مصرف بهینه آب و ارزش اقتصادی بالا انجام شده است.

احدی عالی افزود: در این راستا توسعه کشت دانه روغنی کلزا ، غلات دانه ریز(گندم و جو) در کشت پاییزه و کشت حبوبات (انتظاری و بهاره)، کشت های گلخانه ای ، کشت گیاهان دارویی ،زعفران و کشت حبوبات علوفه ای بسیار با اهمیت بوده و به کشاورزان توصیه نمود کشت این گیاهان را در برنامه کشت خود قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه