English

غلامعلی جاودان:

مستنداتی مبنی بر رد یا تایید خطرناک بودن عطر رشا به دست نیاورده ایم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: تا کنون مستنداتی مبنی بر رد یا تایید خطرناک بودن عطر رشا به دست نیاورده ایم.

مستنداتی مبنی بر رد یا تایید خطرناک بودن عطر رشا به دست نیاورده ایم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، غلامعلی جاودان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی در خصوص خطرناک بودن عطر رشا، عنوان کرد: تا کنون مستنداتی مبنی بر رد یا تایید خبر به دست نیاورده ایم ولی به عنوان یک اصل کلی مردم باید بدانند، بر اساس ضوابط سازمان غذا و دارو برچسب گذاری بر روی تمام محصولات تولیدی داخلی اعم از غذایی و آشامیدنی آرایشی و بهداشتی ضروری بوده و مهمترین اصل آن داشتن شماره پروانه ساخت است. 

وی با اشاره به لزوم وجود شماره پروانه ساخت بر روی محصولات سلامت محور گفت: پروانه ساخت پس از کنترل های بهداشتی مکرر توسط کارشناسان غذا و دارو و تایید تجهیزات تولیدی در صورت رعایت اصول فنی و بهداشتی و ضوابط سازمان غذا و دارو برای محصول صادر می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، افزود: هر محصول غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وارداتی نیز باید دارای برچسب اصالت و برچسب فارسی نویس شامل نام و نوع محصول، شماره مجوز واردات از وزارت بهداشت، نام شرکت وارد کننده، نام شرکت تولید کننده، تاریخ تولید و انقضاء و نحوه مصرف باشد.

معاون غذا و دارو تاکید کرد که البته صرف وجود برچسب هم، نشان دهنده اصالت و سلامت محصول نبوده و بایستی به کلیه مشخصات برچسب علی الخصوص شماره تماس 021-6185 ، سامانه پیام کوتاه 20008822 و آدرس وب سایت www.ttac.ir دقت فرمائید.

جاودان گفت:  کلیه اقلام آرایشی و بهداشتی که از مبادی غیر قانونی و بدون اخذ پروانه و مجوزهای بهداشتی واردات وارد کشور می شوند غیر قانونی بوده و به عنوان کالای قاچاق شناخته می شوند. 

فرآورده های سلامت محور وارداتی فاقد برچسب زیر به عنوان کالای غیرمجاز در سطح عرضه محسوب می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه