English

رییس پارک علم و فناوری یزد؛

بخش زیادی از تولید فناوری در بخش خصوصی انجام می شود

رییس پارک علم و فناوری یزد گفت: امروز بخش زیادی از تولید دانش و فعالیت‌های نوآوری در بخش‌های خصوصی و شهرک‌های صنعتی اتفاق می‌افتد.

بخش زیادی از تولید فناوری در بخش خصوصی انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدمهدی لطفی رییس پارک علم و فناوری یزد اظهار کرد: اگر دارایی‌های پارک‌های علم  و فناوری را به دو دسته‌ی دارای‌های مشهود و نامشهود تقسیم کنیم، پارک علم و فناوری یزد از دارایی‌های مشعود به مراتب بیشتر برخوردار است به طوری که در سال‌های فعالیت خود منشاء اثرات خوبی در سطح استان یزد و حتی کشور بوده است.

وی با نادرست و ناکامل خواندن نگاه بخشی به موضوع اقتصاد دانش‌بنیان ، اظهار کرد: تمام ارکان و نهادها باید نگاهی زنجیره‌ای به اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشند.

وی گفت: امروز بخش زیادی از تولید دانش و فعالیت‌های نوآوری در بخش‌های خصوصی و شهرک‌های صنعتی اتفاق می‌افتد و این گونه نیست که همانند گذشته تولید فناوری تنها به دانشگاه‌ها و مراکز علمی محدود شود لذا باید مجموعه‌ای گسترده برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در استان شکل بگیرد که پارک می‌تواند بیشتر نقش تسهیل‌گری و توانمندسازی را در این اکوسیستم ایفا کند.

لطفی رسالت‌های پارک در این مورد را شامل خدمات‌رسانی به شرکت‌های مستقر و تحت پوشش خود در سطح اول، تلاش برای توسعه پایدار منطقه‌ای با همکاری  و مشارکت در طرح‌های پیشران، کم به تدوین و حتی اجرای سند آمایش و گسترش شبکه‌ مراکز نوآوری در کل زنجیره اقتصاد دانش‌بنیان و غیره و در نهایت حداکثر بهره‌گیری از نخبگان و نیروهای تحصیل‌کرده به عنوان رسالت اصلی پارک، ذکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه