English

امین قصمی:

پیگیر حل مشکلات آب شیرین کن ها در سطح ملی هستیم

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: مشکلات بخش خصوصی را در بخش آب شیرین کن ها، در سطح استانی و ملی به جد پیگیری خواهیم کرد.

پیگیر حل مشکلات آب شیرین کن ها در سطح ملی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در اولین نشست هم اندیشی مدیران ارشد آبفا شهری و روستایی هرمزگان با سرمایه گذاران بخش خصوصی، چالش های پروژه های نمک زدایی BOO و BOT بررسی شد.

امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان، در این نشست اظهار داشت: در راستای بالارفتن سرعت انجام و کیفیت پروژه های نمک زدایی (آب شیرین کن ها) و بهره وری آن ها ضروری است بین آبفا و سرمایه گذاران بخش خصوصی مشارکت و همفکری بیشتری ایجاد دشود.

امین قصمی افزود: در بخش دانش فنیی این مجموعه خلاء هایی وجود دارد که بخش خصوصی با توجه به اینکه تجربه عملی در حوزه بهره برداری از پروژه های نمک زدایی دارد، می تواند بازوی کمک کننده باشد.

وی با تاکید بر لزوم نگاه حمایتگرانه دولت به بخش خصوصی، اطمینان داد: مشکلات بخش خصوصی را در بخش آب شیرین کن ها را در سطح استانی و ملی به جد پیگیری خواهیم کرد که در همین رابطه نیز طی هفته های آتی نشستی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواهیم داشت.

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: گرچه هنوز با بخش خصوصی به همگرایی کامل نرسیدیم اما تلاش داریم با احصاء قراردادها مطابق با قوانین به ویژه قرارداد های اقتصادی طولانی مدت با بخش خصوصی و استفاده از مشاوران زبده، برای تضمین امنیت آبی مردم، نحوه رفتار، پیگیری و تعهدات هر یک از دو بخش آبفا و بخش خصوصی در مواقع بروز حوادث قهری را در قالب یک برنامه مشترک نظام مند مشخص کنیم.

وی در ادامه بر تشکیل کمیته های بهره برداری با حضور نمایندگان شرکت های سرمایه گذار و یک کمیته سیاست گذاری متشکل از سرمایه پذیر و سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: در این کمیته ها خواسته و چالش های بخش خصوصی مطرح و با مشارکت و همفکری هر دو بخش راه حل هایی ارائه خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست، نمایندگان شرکت های سرمایه گذاری شایا (بزرگترین آب شیرین کن کشور)،‌ رعد آب جنوب، گسل آب قشم ،سازه سازان، شریف ناد بندرلنگه و .. به بیان چالش های پیش روی بخش خصوصی پرداختند.

شایان ذکر است؛ مشکلاتی نظیر قطعی ها و نوسان برق تاسیسات نمک زدایی، بالا بودن تعرفه های برق، و عدم نقدینگی لازم برای تامین قطعات تجهیزات فنی مورد نیاز از جمله مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه