English

شهرام پیشه ور مورد بررسی قرار داد:

علل طغیان آفت کرم خراط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در چهارمین جلسه ستاد گیاهپزشکی استان همدان با موضوع آفت کرم خراط، علل طغیان آفت کرم خراط را مورد بررسی قرار داد.

علل طغیان آفت کرم خراط

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  شهرام پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی  استان همدان و  دبیر ستاد گیاهپزشکی استان در چهارمین جلسه ستاد گیاهپزشکی استان همدان با موضوع کرم خراط و مدیریت تلفیقی آن در باغات گردو با طرح  علل طغیان آفت کرم خراط،  با ارائه گزارشی به بررسی علل طغیان آفت کرم خراط  و سابقه ظهور و گسترش این آفت در باغات استان همدان پرداخت.

پیشه ور  با ارائه آخرین تحقیقات صورت گرفته در خصوص این آفت به خصوص از جنبه زیست شناسی و شکل شناسی به بررسی نحوه آسیب زایی این آفت و نحوه کنترل آن بین سال های 1390 تا 1398 نیز پرداخت.

وی عنوان کرد: براساس مصوبات این جلسه، مقرر شد کلیه اعضای ستاد گیاهپزشکی استان به ویژه  معاونت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و نیز مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی از همه امکانات خود جهت تامین و تخصیص اعتبارات لازم جهت اجرای طرح های مدیریت  تلفیقی  آفات بهره جویند.

وی تاکید کرد: طی سال های اخیر عملیات مبارزه تلفیقی با کرم خراط با استفاده از فرمون های جنسی و فرمون های اخلال در جفت یابی در سطحی بالغ بر 2 هزار و 185 هکتار از باغات گردو استان با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال صورت گرفته است. 

دبیر ستاد گیاهپزشکی استان  در ادامه عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ، دوره های آموزشی را جهت آشنایی هرچه بیشتر باغداران با آفت های مختلف به ویژه کرم خراط برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: با تفاهماتی که با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت گرفته است مقرر گردید  که در طرح مشترکی با این سازمانکرم خراط در جنگل های استان نیز مورد پایش و ارزیابی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه