English

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان؛

بارش های باران پاییزی در همدان تقویت می شود

کارشناس اداره کل هواشناسی با اشاره به ادامه بارش های باران پاییزی در همدان تا اواسط هفته آینده، از تقویت این بارش های بارانی سخن گفت.

بارش های باران پاییزی در همدان تقویت می شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد حسن باقری‌شکیب، کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اشاره به پیش بینی هوا در همدان، گفت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، یک سامانه ضعیف بارشی وارد همدان شده و تا دوشنبه هفته آینده در آسمان این استان فعال است؛.

در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته با ورود موج دوم سامانه بارشی، این بارش‎‌ها در همدان تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت حرکت این سامانه و بارش‌های آن ضعیف است و بیشتر موجب ابرناکی آسمان می‌شود، بیان کرد: این سامانه ماندگاری خوبی در استان دارد و شدت بارش‌های آن در روز جمعه به اوج خود می‌رسد.

باقری‌شکیب با بیان اینکه در ساعت‌های بعد از ظهر، احتمال بارش‌های پراکنده این سامانه افزایش می‌یابد، عنوان کرد: بارش‌های این سامانه در نقاط شمالی همدان بیشتر از سایر نقاط این استان است.

وی ادامه داد: در مدت فعالیت این سامانه دمای هوای همدان بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، اما به زیر صفر و یا نزدیک صفر درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۱۰ میلیمتر بیشترین بارش را در استان داشته و ایستگاه فرودگاه همدان ۶ میلیمتر بارش را ثبت کرده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و همدان و گل‌تپه با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب با بیان اینکه دمای کمینه همدان نسبت به روز گذشته هفت درجه سانتی گراد افت کرده است، اظهار داشت: دمای کمینه هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته ۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه