English

سعید قصمی خبر داد؛

گنجر تا دو ماه آینده میهمان آب های هرمزگان

مدیر پروژه ساخت کشتی تفریحی گنجر گفت: 85 درصد ساخت این پروژه به اتمام رسیده است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تا دو ماه آینده پروژه به محل نصب و بهره برداری منتقل خواهد شد.

گنجر تا دو ماه آینده میهمان آب های هرمزگان

سعید قصمی مدیر پروژه ساخت کشتی تفریحی گنجر (عروس دریایی) در گفتگو با خبرگزاری موج هرمزگان، در خصوص میزان پیشرفت ساخت اولین کشتی تفریحی که در مجموعه کشتی سازی و صنایع فرا ساحل بندرعباس در حال ساخت است، اذعان داشت: ساخت کشتی گنجر از یک سال پیش آغاز شده و 85 درصد ساخت این پروژه به اتمام رسیده است و تنها دکوراسیون و نصب تجهیزات این شناور تفریحی باقی مانده است.

وی ادامه داد: بالغ بر 70 درصد روند نصب تجهیزات نیز صورت گرفته، طراحی دکوراسیون، به اتمام رسیده و در حال ساخت است تا در کشتی نصب شود. 

کشتی گنجر

*گنجر تا دو ماه آینده به آب انداخته می شود

قصمی از اتمام ساخت این شناور تفریحی تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تا دو ماه آینده پروژه به اتمام می رسد و به محل نصب و بهره برداری منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: شکل بدنه کشتی به صورت «کاتاماژن» است که به آن پروژه دو بدنه گفته می شود. با طراحی تونل مانندی که زیر بدنه ایجاد شده است، آب از وسط دو بدنه  عبور می کند که این امر باعث بهبود عملکرد سیستم شناور و افزایش سطح بدنه می شود که نتیجه آن، افزایش مساحت سالن پذیرایی شناور و افزایش ظرفیت پذیرش مهمان در این کشتی است.

*خودکفایی در طراحی شناور گنجر

قصمی با بیان اینکه طراحی دو بدنه، طراحی بهینه ای برای شخصیت های تعریف شده پروژه کشتی تفریحی گنجر است؛ تشریح کرد: این پروژه جزء پروژهایی است که مراحل طراحی، نصب تجهیزات و ساخت بدنه، به صورت کامل در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل بندرعباس انجام شده است؛ تنها بخشی از خریدهای عمده شناور مانند موتور، ژنراتور و تجهیزات اصلی که تولید کننده داخلی برای آن وجود نداشت، از خارج کشور تهیه شده است.

مدیر پروژه ساخت این کشتی تفریحی گفت: عموما طراحی کشتی ها را متخصصان بیرونی انجام می دادند که خوشبختانه در این پروژه توانستیم در این امر به خود کفایی دست یابیم و طراحی کشتی تفریحی «گنجر» توسط متخصصان داخلی، در مجوعه ایزویکو انجام شد، می توان گفت ساخت این شناور کاملا به دست نیروهای داخلی انجام شده است.

وی با ذکر این که شناور تفریحی گنجر دو منظوره است، عنوان کرد: این پروژه هم برای حمل و نقل مسافران در آب های داخلی و هم برای بحث گردشگری و تفریحی طراحی شده است. 

سعید قصمی ظرفیت حمل مسافر این شناور را بالغ بر 300 نفر بیان کرد و ادامه داد: با وجود اینکه این شناور دو منظوره بوده، تاکید مالک پروژه، بر تفریحی بودن شناور است.

کشتی گنجر

*گنجر در انتظار اخذ گواهی نامه نهایی

وی در خصوص اخذ گواهی نامه ها، عنوان کرد: تمامی گواهی نامه های ساخت، صادر شده است؛ ثبت موقت کشتی نیز انجام شده و  پس از نصب سیستم رانش و اجرای تست دریا، گواهینامه نهایی کشتی صادر خواهد شد.

 قصمی با بیان اینکه کشتی تفریحی گنجر از ویژگی های خاصی برخوردار است؛ گفت: در این مجموعه تمام امکانات پخت غذا در آشپزخانه کشتی تعبیه شده است و غذا به صورت تازه و گرم سرو خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه کشتی تفریحی گنجر بتواند به اهدافی که برای آن تعریف شده است دست یابد، ادامه داد: زحمات زیادی برای اجرای این پروژه کشیده شده است و مالکان کشتی از همین لحظه برنامه ریزی هایی برای جذب گردشگر درنظر گرفته اند. 

قصمی در رابطه با تجربه های مشابه در ساخت شناور در مجموعه ایزویکو، اذعان داشت: کشتی های زیادی مانند اقیانوس پیماها، نفتکش ها و شناورهای خدماتی، در این مجوعه ساخته شده است؛ اما کشتی تفریجی گنجر، اولین تجربه ساخت کشتی تفریحی مجوعه است. 

*30 درصد صرفه جویی ارزی

سعید قصمی مدیر پروژه ساخت کشتی تفریحی گنجر اذعان داشت: با ساخت این مجموعه در داخل کشور نسبت به خرید آن از کشورهایی همچون ترکیه، که در ساخت کشتی های تفریحی پیشتاز است، نزدیک به دو میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفت، که  شامل مبلغی بالغ بر 30 درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه