English

معبودی خبر داد؛

آموزش دوره های امداد و نجات به بیش از ۶ هزار نفر در اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آموزش دوره های امداد و نجات به 6 هزار و 361 نفر از پرسنل ادارات استان اردبیل خبر داد.

آموزش دوره های امداد و نجات به بیش از 6 هزار نفر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین معبودی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: از این تعداد 5 هزار و 419 نفر برادر و 942 نفر خواهر هستند.

وی با بیان اینکه برای کارکنان بیش از 50 اداره و دستگاه اجرایی دوره آموزشی برگزار کرده ایم، تشریح کرد: در مجموع 121 دوره آموزشی برای پرسنل و کارکنان نهادها، ادارات، مراکز نظامی و انتظامی برگزار کرده ایم که از این تعداد 73 دوره آن دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه حضوری و نیمه حضوری 22 ساعته و 8 ساعته بوده و 48 دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: 3 هزار و 429 نفر از فراگیران در دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه حضوری و نیمه حضوری 22 ساعته و 8 ساعته شرکت کرده اند که 3 هزار و 6 نفر از آن ها برادر و 423 نفر هم خواهر بوده است.

معبودی با اشاره به اینکه 2 هزار و 932 نفر هم در دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات شرکت کرده اند، تصریح کرد: از این تعداد 519 نفر خواهر و 2 هزار و 413 نفر هم برادر بودند.

وی گفت: هماهنگی های لازم جهت برگزاری این دوره های آموزشی به 15 اداره، نهاد، مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی، خانه های هلال، بسیج دانشجویی و غیره هم انجام شده است و به زودی در این نهادها هم دوره ها را برگزار می کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل آماده برگزاری این دوره ها به تمامی مراکز عمومی و دولتی است.

معبودی ادامه داد: کمک‌ های اولیه و اهداف آن، اصول ایمنی و قانونی در کمک های اولیه، روش مواجهه با مصدوم، خفگی‌ ها، احیای قلبی- ریوی(CPR)، خونریزی، پانسمان، آسیب‌ های استخوانی، مفصلی و عضلانی، بانداژ، آتل‌بندی، حمل مصدوم، فوریت‌ های پزشکی، مسمومیت‌ ها، نیش و گزش، گازگرفتگی، سوختگی ‌ها و آسیب ‌های ناشی از گرما و سرما سرفصل های دوره آموزشی کمک های اولیه 22 ساعته و ضرورت آمادگی در برابر مخاطرات، آشنایی با مخاطرات انسان‌ ساخت، آماده شوید و آشنایی با مخاطرات طبیعی از جمله سرفصل های دوره 8 ساعته آمادگی در برابر مخاطرات هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه