English

بهناز ضرابی‌زاده در گفتگوی اختصاصی با موج خبر داد:

برگزاری جشنواره قصه گویی در هفته ملی کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به برگزاری بیش از 120 برنامه متنوع در هفته ملی کودک، از برگزاری اختتامیه بخش استانی قصه گویی در عصر امروز خبر داد.

برگزاری جشنواره قصه گویی در هفته ملی کودک

به گزارش خبرگزاری موج همدان، بهناز ضرابی‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در گفتگوی اختصاصی با موج، ضمن آرزوی زندگی در شادی، صلح، تندرستی و موفقیت برای کودکان ایران و جهان، بیان کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک را با رژه کتابخانه‌های سیار آغاز کردیم؛ در مسیری از مرکز کانون تا مدرسه شاهد با چراغ های روشن و ماشین های آذین بندی شده حرکت کردیم؛ و پس از اجرای برنامه‌های متنوع در این مدرسه به سمت پارک ترافیک مسیر را ادامه دادیم.

 

اجرای 120 برنامه فرهنگی در هفته ملی کودک

ضرابی‌زاده با اشاره به در نظر گرفتن 120 برنامه فرهنگی در این هفته، افزود: این برنامه‌ها در کتابخانه‌های کانون در سراسر استان برگزار شد و یکی از برنامه‌های شاخص، «پیک امید» بود که متشکل از کاروانی از همکاران مراکز کانون است که با حضور در مناطق کم‌برخوردار در روستاها و مناطق محروم با اجرای بازی و فعالیت‌های کتابخوانی، سعی می کنند، شادی و فعالیت فرهنگی را به کودکان این مناطق هدیه کنند. 

وی با بیان اینکه در هفته ملی کودک، سه برنامه پیک امید در روستاهای نهاوند، قروه درجزین و مناطق عشایرنشین نهاوند برگزار شد، ابراز کرد: علاوه بر برنامه‌های مشارکتی با سایر ارگان‌ها، امروز، آئین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی را خواهیم داشت، که در آن از برگزیدگان مرحله استانی و راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: قصه گویان منتخب در اختتامیه قصه گویی شرکت خواهند کرد و کودکان و نوجوانان می توانند با حضور در این اختتامیه از برنامه های متنوع بهره ببرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به نویسنده کتاب بابای نه سالگی، فعالیت انجمن‌های ادبی، نمایش، کتابخوانی و قصه‌گویی در مراکز و کتابخانه‌های کانون را تشریح کرد و گفت: در هفته ملی کودک، فعالیت‌های کانون را به بیرون از کتابخانه‌ها می‌بریم و از کتابخانه‌هایی که هم‌جوار پارک‌ها هستند برای برگزاری برنامه ها استفاده می کنیم. 

ضرابی زاده افزود: در غیر این صورت در پیاده‌روها و یا محوطه‌های بیرونی مرکز، فعالیت خواهند شد. هدف ما این است که در این هفته ضمن معرفی فعالیت‌های کانون، ساعات خوشی را برای کودکان رقم بزنیم.  

 

برپایی نمایشگاه سفال کودکان 

وی مطرح کرد: در این هفته دو تن از کودکان مرکز شماره 2 که در زمینه سفالگری هنرآفرینی می کردند این فرصت را پیدا کردند تا نمایشگاهی را در مرکز شماره یک برپا کنند و علاقمندان از هنر این دو عزیز بازدید به عمل آورند.

وی با اشاره به فراخوان مسابقه مهمانی عروسک ها در هفته ملی کودک، گفت: مهمانی عروسک ها به این شکل است که کودکان و نوجوانان می توانند به همراه والدین خودشان به ساخت عروسک های دست ساز بپردازند و در این مسابقه شرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه