English

در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت پالایش نفت اصفهان تصویب شد؛

افزایش۱۵۵ درصدی سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان

در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با افزایش155 درصدی سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان موافقت شد.

افزایش155 درصدی سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، افزایش سرمایه شرکت پالایشگاه اصفهان از مبلغ  20 هزارمیلیارد ریال به مبلغ 51 هزارمیلیارد ریال (معادل ۱۵۵ درصد) از محل سود انباشته و اندوخته طرح های توسعه ای و از طریق صدور سهام جدید مورد تصویب قرار گرفت.

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام  شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور ۶۳.۵۷ درصد سهامداران برگزار شد که در نهایت با توافق این مجمع، افزایش سرمایه شرکت از ۲۰ هزار میلیارد ریال به ۵۱ هزار میلیارد ریال معادل ۱۵۵ درصد از محل سود انباشته ۳ هزار میلیارد ریال و اندوخته طرح های توسعه به مبلغ ۲۸ هزار میلیارد ریال و از طریق صدور سهام جدید به تصویب رسید.

همچنین با اصلاح  بند ۵ اساسنامه شرکت، سرمایه آن ۵۱ هزار میلیارد ریال معادل ۵۱ میلیارد سهم هزار ریالی تعیین شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ابتدای مجمع عمومی فوق‌العاده گفت: در سال 52 پالایشگاه اصفهان توسط شرکت آمریکایی-آلمانی فلور طراحی و مهندسی شد، اما بعد از انقلاب عملیات تولیدی آن توسط متخصصان داخلی آغاز شد.

مرتضی ابراهیمی بیان کرد: دستیابی به توسعه پایدار با اشتیاق به محیط زیست و ایفای مسئولیت های اجتماعی، حفظ و تداوم تامین خوراک و تولید محصولات فعلی از جمله استراتژی های مهم شرکت پالایش نفت اصفهان است.

وی افزود: راه‌اندازی واحد تقطیر و گاز مایع ۳  از اقداماتی است که در جهت استراتژی های شرکت پالایش نفت اصفهان صورت گرفته  است.

ابراهیمی در ارتباط با پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: پیشنهاد هیئت مدیره افزایش سرمایه شرکت از ۲۰ هزار به ۶۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۶ هزار ریال از محل سود انباشته و همچنین ۲۸ هزار میلیارد ریال از محل اندوخته طرح های توسعه بود، اما در بورس افزایش سرمایه از ۲۰ هزار به ۵۱ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد که از محل اندوخته طرح های بهینه سازی و بهبود فرایند ۲۸ هزار  میلیارد ریال و از محل سود انباشته حدود ۳ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: میزان سرمایه و ترکیب سهامداران در سال ۷۷ معادل ۱۰۰ میلیون ریال بود که طی سال های گذشته و با افزایش سرمایه به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است و درحال حاضر نیز درخواست افزایش سرمایه به مبلغ  ۵۱ هزار  میلیارد ریال را داریم.

ابراهیمی اضافه کرد:  در سال ۹۴، مبلغ ۲۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در شرکت پالایش نفت را داشتیم، درصورتیکه این رقم  هم اکنون ۶۷ هزار میلیارد ریال است و رقم اختلاف سرمایه گذاری در این سال ها ۵۴ هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: پروژه های تعریف شده درشرکت پالایش نفت اصفهان عبارت است ازساخت فلر، ساخت بسته های روغن گیر، ایجاد سیستم تصفیه پساب و ... که ازجمله مزایای اجرای پروژه های زیست محیطی در شرکت پالایش نفت اصفهان حفظ جایگاه شرکت، دسترسی به بازارهای بین المللی، حذف گوگرد، رعایت استانداردها و تقلیل عوارض آلایندگی است.

ابراهیمی افزود: یکی از پروژه های انجام شده در شرکت پالایش نفت اصفهان راه اندازی مجتمع بنزین سازی است که سود دهی بابت بنزین سازی در سال ۹۵، حدود ۲.۰۰۰ میلیارد ریال بود، همچنین در سال ۹۶ رقم سود ۴.۰۰۰ میلیارد ریال و در سال ۹۷ معادل ۹.۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

 وی همچنین با اشاره به واحد تقطیر سوم و گاز مایع پالایشگاه اصفهان گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید پالایشگاه اصفهان ۱۲۰ هزار بشکه در روز است که در حال حاضر با ظرفیت ۱۳۵ هزار بشکه در روز کار می کند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت:پروژه تصفیه گازوئیل به عنوان یک پروژه الزام آور برای پالایشگاه اصفهان در دست اقدام است که امیدواریم تا اواخر سال 99  بتوانیم این واحد را به بهره برداری برسانیم تا از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز جلوگیری شود و وسایل حمل و نقل عمومی از سوخت بهتری استفاده کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه