English

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد:

اصفهان به عنوان یک محیط دوستدار سالمند و انسان معرفی شده است

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد گفت: اصفهان به عنوان یک محیط دوستدار سالمند و انسان معرفی شده است.

اصفهان به عنوان یک محیط دوستدار سالمند و انسان معرفی شده است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، لیلا السایجی جودان ضمن تبریک به شهردار اصفهان بابت دستاوردهای خوبی که برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک و سالمند داشته است، اظهار کرد: این فعالیت ها امروز به نتیجه رسیده و اصفهان به عنوان یک محیط دوستدار سالمند و انسان معرفی شده است؛ بسیار خرسندیم که همه فعالیت های ما در گذشته به یک همکاری عملی برای تبدیل اصفهان به یک محیط دوستدار سالمند تبدیل شده و این مهم با همکاری های نهادهای مربوط مانند شهرداری، شورای سالمندی کشور، سازمان بهزیستی، ‌استانداری و ... میسر شده است.  

وی افزود: اگر اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند شناخته شود، به طور قطع درهای آن به روی همه سالمندان جهان باز می شود. 

جودان ضمن تشکر از مسئولان شهر اصفهان برای این تصمیم هوشمندانه، تصریح کرد: شهر دوستدار سالمند تنها برای سالمندان نبوده و برای همه سنین است تا زندگی سالمی در آن داشته باشند. 

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد افزود: اصفهان همچنین به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک در کشور ایران شناخته می شود که این دستاورد خوبی برای به دست آوردن احترام بیشتر است.  

وی با بیان اینکه تا سال 2050 باید با ایجاد تغییرات لازم، محیطی برای ارائه توانمندی های سالمندان به وجود بیاید، اضافه کرد: در عین حال کودکانی که در کنار سالمندان زندگی می کنند باید به افرادی با توانمندی های بالا تبدیل شوند؛ ایجاد چنین محیط هایی نیازمند طراحی و برنامه ریزی های لازم است.

جودان با بیان اینکه طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، شهرهای دوستدار سالمند باید ساختارها و خدمات خود را با نیازهای افراد مسن تر تطابق دهند، اضافه کرد: مشارکت اجتماعی، مسکن، مشارکت مدنی، اشتغال، محیط زیست، حمل و نقل، احترام، ارتباطات، حمایت اجتماعی و خدمات بهداشتی از شاخص های این شهر است.

وی با اشاره به اینکه برنامه توسعه سازمان ملل متحد ایجاد شهرهای مناسب برای همه گروه های سنی است تا هیچ فردی از هر قشری از این طرح محروم نماند، تصریح کرد: ما به عنوان صندوق جمعیت سازمان ملل متحد می خواهیم مطمئن شویم که همه شهرهای دنیا دوستدار انسان هستند. 

جودان در ادامه به ارائه آماری از سرعت رشد جمعیت سالمندی در دنیا پرداخت و گفت: سرعت رشد سالمندی در قاره آسیا بیشتر بوده و در بین زنان نیز شایع تر از سایر مناطق است. در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد از جمعیت استان اصفهان سالمند هستند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی این سهم به ۳۰ درصد نیز می رسد. بنابراین لازم است محیطی ایجاد کنیم که توانمندی سالمندان در آن قابل مشاهده باشد.

وی گفت: تاکید می کنم صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از برنامه های ایران و اصفهان در این زمینه به ویژه در بخش های فنی حمایت کرده و در مسیر اجرای آن همراهی و ارزیابی خواهد داشت.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اضافه کرد: 2 سال و نیم در ایران سکونت داشتم و در آن مدت 8 بار به اصفهان سفر کردم، اکنون آرزو میکنم وقتی در آینده به عنوان یک توریست سالمند به اصفهان سفر میکنم موفقیت این طرح و انتخاب اصفهان به عنوان شهر دوست دار سالمند را شاهد باشم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه