English

‍ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

عسل طبیعی کردستان جز مرغوبترین عسل های کشور محسوب می شود

‍ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به تلاش ستودنی زنبور داران کردستانی اظهار داشت: عسل طبیعی کردستان جزء مرغوب‌ترین عسل‌های کشور محسوب می‌شود.

عسل طبیعی کردستان جز مرغوبترین عسل های کشور محسوب می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،در جلسه هماهنگی توسعه پرورش زنبور عسل که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ، مشاور معاون وزیر و مجری طرح توسعه زنبورداری، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبور داری کشو برگزارشد، خالد جعفری گفت: توسعه زنبورداری راهکار مناسبی برای اشتغال زایی و ایجاد درآمد است.

‍  رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: پرورش زنبور عسل حرفه‌ای دیرینه است و مردم استان نیز از گذشته تاکنون این حرفه را نسل به نسل زنده نگه داشته‌اند و شرایط آب و هوای مطلوب در کردستان در رونق هرچه بیشتر این صنعت تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه 25 درصد از تنوع گیاهی کشور در کردستان می باشد اذعان کرد: 6000هزار گونه گیاهی درکل کشور وجود دارد که 1500 گونه آن در کردستان است که خود کمک شایانی در توسعه زنبورداری بوده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: با وجود تنوع گیاهی مناسب و داشتن گیاهان دارویی در کردستان ،عسل تولید شده هم دارویی و جز مرغوبترین عسلهای کشور محسوب می شود.

جعفری گفت: استان از نظر کلنی رتبه 13 کشور و در تولید عسل نیز رتبه 14 کشوری را به خود اختصاص داده و این در حالی‌ست که از نظر کیفیت جزو مرغوبترین عسل‌های کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: زنبور داران کردستانی تعهد و اصراربالایی به تولید عسل ارگانیک و طبیعی برای رونق تولید داخلی دارند .

 وی افزود: در سومین ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان اجرای پروژه توسعه زنبورداری از سال 95 الی 99 به مدت پنج سال و با هدف ایجاد شغل مستقیم برای 4 هزار و 175 جوان روستایی مورد موافقت قرار گرفت که براساس آن در پایان پنج سال به تعداد کندوهای مدرن 250 هزار و به تولید عسل استان 2 هزار تن اضافه خواهد شد؛ بر اساس این پروژه تاکنون حدود یک‌هزار نفر از افراد علاقمند در روستاهای دارای پوشش گیاهی مناسب تحت پوشش این پروژه  قرار گرفته اند.

جعفری اظهار کرد: ازجمله برنامه و راهکارهای توسعه زنبورداری در کردستان، پروژه پرورش ملکه زنبورعسل است. زنبورداران جهت تولید، پرورش و توزیع ملکه‌های زنبورعسل اصلاح نژاد شده در بین زنبورستان‌های استان و با هدف اصلاح نژاد کلنی‌های زنبورعسل و افزایش کمی و کیفی عسل و سایر فرآورده‌های زنبورعسل آموزش دیده و در حال حاضر حدود 30 نفر از مجریان بخش خصوصی (زنبورداران حرفه‌ای) به فعالیت تولید و توزیع ملکه در سطح استان مشغول هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه