English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان :

مزارع هدف کردستان در کمترین زمان ممکن زیر کشت کلزا خواهند رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از زیر کشت کلزا رفتن مزارع هدف کردستان در نزدیکترین زمان ممکن خبر داد.

مزارع هدف کردستان در کمترین زمان ممکن زیر کشت کلزا خواهند رفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، خالد جعفری ظهر امروز یکشنبه با اعلام این خبر، اظهار داشت: این میزان کلزا در فصل کاشت (مهر تا آبان) در مزارع هدف کشت می‌شود و پیش بینی مصرف بذر آن نیز حدود 25 تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این میزان بذر از نوع هیبریدی آلمانی و فرانسوی به صورت وارداتی و تولید داخل تامین و در اختیار کشاورزان استان قرار داده می شود.

وی اضافه کرد: کلزا از جملۀ گیاهان روغنی است که علاوه بر اهمیت ذاتی خود در تامین روغن مورد نیاز کشور، در تناوب با دیگر کشت‎ها، خصوصا گندم برای ترمیم و اصلاح خاک کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این محصول دارای قیمت خرید تضمینی مناسب بوده و در صورت بکارگیری مدیریت صحیح، دارای عملکرد بالا، و باعث افزایش چشمگیر سطح درآمد کشاورزان می‌شود.

جعفری گفت: از مزایای محرز کشت این محصول در تناوب با گندم، می توان به افزایش بیش از 25 درصدی عملکرد گندم در سال بعد اشاره کرد.

وی یادآور شد: از آنجائیکه زمان کشت کلزا محدود بوده و تأمین بذر آن نیز دارای محدودیت‎های خاص خود است انتظار می رود کشاورزان هرچه زودتر به مراکز جهاد کشاورزی مناطق خود مراجعه کرده و ضمن نام نویسی، نسبت به دریافت حوالۀ بذر کلزا اقدام کنند..

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی، اطلاعات و راهنمائی‎های لازم را به صورت عملیاتی، در مراحل کاشت، داشت و برداشت، در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه