English

علی یوسف‌زاده:

راه‌های روستایی با جمعیت بالای ۵۰ خانوار در اردبیل آسفالت می‌شود

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: راه‌های روستایی با جمعیت بالای ۵۰ خانوار در اردبیل آسفالت می‌شود.

راه‌های روستایی با جمعیت بالای ۵۰ خانوار در اردبیل آسفالت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی یوسف‌زاده ، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ما در استان اردبیل یک هزار و ۸۵۹ روستا داریم که طول راه‌های آن‌ها بیش از ۴ هزار و ۷۴۵ کیلومتر است که ۲ هزار و ۷۱۱ کیلومتر آن آسفالت ، بیش از یک هزار و ۷۵ کیلومتر شوسه و ۹۵۵ کیلومتر نیز جاده خاکی داریم که با تامین اعتبار برای روستا‌های بالای ۵۰ خانوار در ۱۴۹ کیلومتر تنها راه روستایی باقی مانده تا از آسفالت و راه مناسب بهره‌مند شوند.

او یکی از برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان را تامین قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی اعلام و افزود: امیدواریم با اولویت‌بندی انجام شده به تدریج در مناطق مختلف استان راه‌های روستایی با جمعیت بالای ۵۰ خانوار از راه‌های آسفالت بهره‌مند شده و از آن استفاده کنند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بعد از اولویت روستا‌های بالای ۵۰ خانوار آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در دستور کار قرار گرفته که البته با تخصیص کم اعتبارات در سالجاری در این زمینه به نظر می‌رسد اقدام چندان چشمگیری اتفاق نیفتد.

یوسف زاده اولویت توسعه و احداث راههای روستایی را با نظر فرمانداران در کمیته برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات یادآور شد و بیان کرد: اولویت اول با روستا‌های بالای ۵۰ خانوار سپس بالای ۲۰ خانوار است که به نظر می‌رسد در برخی از شهر‌ها ما وضعیت مطلوب‌تری داشته باشیم، اما در خلخال میانگین بهره‌مندی از راه‌های آسفالت ۸۸ درصد و در سایر مناطق استان تا ۹۸ درصد می‌باشد.

او در مورد تامین اعتبارات نیز افزود: در کل پیوست بودجه تنها ۵۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی از محل منابع ملی اختصاص یافته بود و در کنار آن دولت سعی کرد تا با تامین قیر رایگان تا ۵۰ درصد برای روکش آسفالت راه‌های روستایی را مورد حمایت قرار دهد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص محور گردشگری شال – ماجولان - ماسوله نیز افزود: در حال حاضر این پروژه به سرعت در حال اجراست به طوری که تا ۲۰۰ متر زیرسازی این پروژه باقی مانده و ۷ کیلومتر آسفالت آن با مساعد شدن شرایط جوی و تامین آسفالت مورد نظر از کارخانه اجرایی خواهد شد که امیدواریم تا پایان امسال محدوده شال – ماجولان – ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ح

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه