English

محمدعلی معظمی:

۹۱ درصد از ابلاغات قضایی هرمزگان الکترونیکی است

رئیس اداره نرم افزار مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: 91 درصد از ابلاغات قضایی هرمزگان در سه ماه خرداد، تیر و مرداد سال جاری به صورت الکترونیک صورت گرفته است.

91 درصد از ابلاغات قضایی هرمزگان الکترونیکی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدعلی معظمی رئیس اداره نرم افزار مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به ابلاغات الکترونیکی، اظهار داشت: دادگستری کل استان هرمزگان با توسعه زیرساخت ها، تجهیز محاکم و مجتمع های قضایی به سخت افزار و نرم افزار مناسب و  همچنین راه اندازی 22 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در اقصی نقاط استان؛ گام های مؤثری در جهت کاهش اطاله دادرسی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان، صرفه جویی در هزینه ها و جلب رضایتمندی مردم برداشته است.

وی اظهار داشت: در  بازه زمانی یک ماهه، تعداد 86 هزار و 743 ابلاغیه قضایی در استان هرمزگان صادر شده که از این تعداد؛  78 هزار و 972 ابلاغیه به صورت الکترونیکی بوده است.

رئیس اداره نرم افزار مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اعلام  اینکه 91 درصد از ابلاغات قضایی استان هرمزگان به صورت الکترونیک صورت می گیرد از کسب رتبه دوم این استان در شاخص ابلاغات الکترونیک قضایی در سراسر کشور خبر داد.

معظمی تأکید کرد: صدور بیش از 91 درصد ابلاغات قضایی در استان هرمزگان به صورت الکترونیک، اقدامی شایسته و درخور تقدیر است.

وی در ادامه افزود: با بررسی اقدامات، آمار و برنامه های ارائه شده، به نظر می رسد دادگستری کل استان هرمزگان مصمم است با اتخاذ تمهیدات لازم ضمن حذف بروکراسی‌های دستی و حرکت در جهت الکترونیکی شدن تمام مکاتبات و ابلاغات در محاکم قضایی؛ طی برنامه ای زمانبندی شده 100 درصد از ابلاغات قضایی خود را به صورت الکترونیک ارسال کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه