English

منصور ستوده:

تاسیسات آبی همدان، آماده حضور سرمایه گذاران گردشگری است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با تاکید بر حفظ و حراست از منابع آبی، از وضعیت طرح سدهای در حال اجرا در استان، اتمام طرح سد شنجور رزن و پیشرفت فیزیکی 97 درصدی سد نعمت آباد اسدآباد، سخن گفت.

تاسیسات آبی همدان، آماده حضور سرمایه گذاران گردشگری است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در گفتگوی اختصاصی با موج با اشاره به تاسیسات آبی احداث شده در همدان، نظیر سدها، دریاچه های تغذیه مصنوعی و ...  که فرصت مناسبی برای رونق گردشگری در این بخش  است، افزود: علیرغم محدودیت های آبی، اعلام آمادگی کرده و بهره از این پتانسیل را در همدان به وجود آورده ایم؛ سرمایه گذاران می توانند به جهت سرمایه گذاری در این بخش، ورود پیدا کنند.

 

تاسیسات آبی همدان، آماده حضور سرمایه گذاران گردشگری است

ستوده با بیان اینکه متولی تامین آب جهت بخش های مختلف اعم از کشاورزی، شرب شهری و روستایی و همینطور صنعت و خدمات است، مطرح کرد: یکی دیگر از وظایف مطرح در این حوزه، مرتبط به حفاظت و بهره برداری از منابع آب و سرمایه گذاری هایی است که در گذشته توسط واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی ایجاد شده است.

 

حفظ و حراست از حریم ها و منابع آبی

ستوده با اشاره به اشاره به تاسیسات آبی احداث شده در همدان و ضرورت در حفظ و حراست از حریم ها و منابع آبی موجود در آن ها، گفت: در این حوزه میزان برداشت ها و سرمایه گذاری هایی که صورت گرفته است بایستی پایدار باشد و به گونه ای پیش رود که عمر واحد اقتصادی با توجه به مصرف آبی که دارد، افزایش پیدا کند؛ به همین جهت باید در حفظ منابع آبی دقت زیادی اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت اکثر دشت های استان همدان ممنوعه است، مطرح کرد: میزان متوسط افت سطح آب در هر دشت به طور متوسط سالانه یک متر است؛ همدان از استان هایی است که همانند اکثر نقاط کشور در شرایط آب و هوایی خشک و نیمه خشک قرار دارد؛ متوسط بارندگی 330 میلی متر است و توزیع مکانی و زمانی بارش با فصل مصرف آب در بخش کشاورزی متناسب نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در ادامه اشاره به تاسیسات آبی احداث شده در همدان، افزود: بایستی اقداماتی صورت گیرد که ضمن حفظ منابع آب و آبخوان ها، تامین منابع آب نیز محقق شود؛ البته باید با رعایت سیاست های وزارت نیرو و اسناد بالادستی و در نظرگرفتن حمایت از تولید کننده، رسالت اصلی این شرکت در بحث حفظ و حراست از منابع آب و تامین منابع آب اتفاق محقق شود.

ستوده با اشاره به اینکه در بحث تامین منابع آب طرح های بزرگی در دست اجرا است، گفت: خوشبختانه در سال جاری توانسته ایم، اعتبارات برای استان جذب کنیم که به تامین هزینه جهت تملک سرمایه ای یاری می رساند و با استفاده از آن می توان پروژ ها را با قوت بیشتری پیش برد.

وی با بیان مهمترین پروژه های شرکت آب منطقه ای که سد ها، خطوط آبرسانی و تصفیه خانه ها هستند، افزود: موارد ذکر شده در تامین آب در بخش کشاورزی، شرب و صنعت یاری می رسانند.

آب منطقه ای

پیشرفت فیزیکی 97 درصدی سد نعمت آباد اسدآباد/ اتمام طرح سد شنجور رزن

وی اشاره به تاسیسات آبی احداث شده در همدان  و پروژه های در حال اجرا در زمینه سدهای استان، گفت:  سد گرین با هزینه ای حدود 25 میلیارد تومان در حال اجراست؛ اجرای سد نعمت آباد اسدآباد نیز 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ سد شنجور رزن تقریبا به اتمام رسیده است و با رونق اقتصادی که در منطقه به همراه دارد می تواند به صنایع پایین دست و همینطور  حق آبه های کشاورزی کمک کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در ادامه مطرح کرد: سد خرم رود با رقم حدود 180 میلیارد تومان و اصل تسهیلاتی که سرمایه گذار می آورد و همینطور با در نظرگرفتن سود آن، حدود 316 میلیارد تومان اجرای آن برای دولت هزینه خواهد داشت.

ستوده با اشاره به سد خرم رود، افزود: این طرح برای نخستین بار  به صورت فاینانس داخلی انجام می شود؛ به عبارت دیگر بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری و اجرا ی آن را به عهده خواهد گرفت؛ این طرح حدود 28 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پرتوان در حال پیشروی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با اشاره به تاسیسات آبی احداث شده در همدان و بیان اینکه در شرایط فعلی تحت فشارهای تحریم و مباحث اقتصادی مرتبط با آن هستیم، ابراز کرد: پروژه سد خرم رود خوشبختانه به همت فعالان اقتصادی و سرمایه گذار بخش خصوصی به خوبی در حال فعالیت است و حدود 180 نفر نیروی انسانی اعم از بومی و غیر بومی در آن به کار گرفته شده اند؛ 80 دستگاه ماشین آلات سنگین نیز در کارگاه سد خرم رود در حال فعالیت هستند؛ استاندار نیز از محل طرح بازدید به عمل آورد و وضعیت حاکم را مقبول ارزیابی کرد.

آب

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه